Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna - dyplomowa w nauczaniu przedmiotowym (zajęcia plastyczne) [10-3P-EPL3a] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka pedagogiczna - dyplomowa w nauczaniu przedmiotowym (zajęcia plastyczne) [10-3P-EPL3a]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Literatura:

1. Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, APS, Warszawa 2010.

2. Czerwonka E., Waszkuć E., Metodyka nauczania przedmiotów, Kielce 2011.

Materiał dostępny poprzez: metodyka nauczania przedmiotów - Ministerstwo Edukacjiwyszukiwarka.efs.men.gov.pl › materialy-dla-studentow › attachment

3. Józefowski E., Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych, WSH, Łódź 2009.

4. Karolak W., Sztuka jako zabawa, zabawa jako sztuka, Wyd. PK INSEA, Warszawa 1995.

5. Limont W., Synektyka a zdolności twórcze. Wyd. UMK, Toruń 1994.

6. Rudowski T. „Badania nad czynnikami intelektualnymi warunkującymi kształcenie plastyczne” PSEP. Warszawa 1989

Zakres tematów:

1. Poznanie struktury, organizacji oraz planu pracy dydaktyczno-wychowawczej placówki edukacyjnej, w której odbywa się praktyka i sporządzenie na ten temat krótkiej pisemnej relacji.

2. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka; poznanie form działań wspierających ucznia.

3. Dokonanie analizy dokumentów dotyczących określonego ucznia oraz sporządzenie anonimowej charakterystyki ucznia, w zgodzie ze specyfiką specjalności

4. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych – ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych.

5. Poznanie zespołu klasowego oraz przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem.

6. Hospitowanie zajęć- sporządzanie protokołów i pisemnych uwag na temat zajęć:

- poznanie dokumentacji dziecka, organizacji nauczania oraz przebiegu uczenia się dziecka;

- poznanie procesu nauczania oraz specyfiki przebiegu zajęć edukacyjnych;

- ocena zakresu treści, metod, form, środków dydaktycznych oraz stosunku nauczycieli do wychowanków.

7. Samodzielne przeprowadzenie zajęć zgodnie z rodzajem zajęć określonych w programach kształcenia dla danej specjalności:

- planowanie i prowadzenie zajęć zgodnie z opracowaną koncepcją;

- w czasie prowadzonych zajęć wykorzystanie różnorodnych metod dydaktyczno-wychowawczych, a zwłaszcza aktywizujących oraz ciekawych i użytecznych technik artystycznych

- zaplanowanie i przeprowadzenie zajęć zgodnie z wymogami metodycznymi.

Metody dydaktyczne:

Hospitowanie placówki , zajęć dydaktycznych, obserwacja grupowa.

Indywidualna praca ze studentem nad dokumentacją i przygotowaniem merytorycznym do prowadzonych przez niego zajęć w placówce.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia praktyk jest zrealizowanie 60 godzin praktyki asystencko-pedagogicznej w ramach zajęć plastycznych, prowadzonych w szkołach podstawowych wg poniższego podziału:

HOSPITOWANIE ZAJĘĆ- (20% godz. praktyki) 12 GODZ.

PROWADZENIE ZAJĘĆ- (50% godz. praktyki) 30 GODZ.

OCENA UCZNIA ORAZ PLAN ROZWOJU UCZNIA- (30% godz. praktyki) 18 GODZ

Weryfikacja osiągniętych efektów i zaliczenie praktyki odbywa się na drodze analizy dokumentacji oraz indywidualnej rozmowy studenta z opiekunem praktyk z ramienia uczelni.

Dokumentacja praktyk obejmuje:

a) program praktyki (sylabus)

b) Kartę praktykanta APS (Załącznik )

c) dokumentację przebiegu praktyk:

- harmonogram realizacji zadań w miejscu praktyki

- charakterystyka placówki

-charakterystyka klasy lub charakterystyka ucznia (do wyboru)

- protokoły hospitacji

- scenariusze zajęć

- opinia praktykanta o przebiegu praktyki

- karta oceny studenta (praktyka pedagogiczna)

Uwagi:

praktyki III DZEP-EPR

opiekun praktyk dr hab. Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan

Od dnia 12 marca 2020 r. praca zdalna w formie indywidualnych konsultacji.

Informacje ogólne przekazywane grupie poprzez Usosmail.

Konsultacje indywidualne: azwolan@aps.edu.pl:

w godzinach dyżurów:

poniedziałki godz. 13.20 - 14.20, środy 14.15 - 15.15

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)