Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkołach podstawowych (zajęcia plastyczne) [10-3P-EPL2a] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkołach podstawowych (zajęcia plastyczne) [10-3P-EPL2a]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan
Literatura:

1. Arnheim R.2004. Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka.. Gdańsk.

2. Boguszewska A., Mazur A.(red.).2013. Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży. Lublin.

4.Czerwonka E. Waszkuć E. (2011) Metodyka nauczania przedmiotów. Kielce. Materiał dostępny poprzez:

metodyka nauczania przedmiotów - Ministerstwo Edukacji

wyszukiwarka.efs.men.gov.pl › materialy-dla-studentow › attachment

3. Gombrich E.: 1981. Sztuka i złudzenie. O psychologii przedstawienia obrazowego. PIW, Warszawa

4. Mikulik B. 2007. Program nauczania plastyki w klasach 4-7 szkoły podstawowej. Warszawa.

5. Okoń W..2003. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa.

Zakres tematów:

ZADANIA PRAKTYKI:

Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz sposobami ich realizacji.

1. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka, m.in. pedagoga szkolnego, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, rehabilitanta, innych specjalistów.

2. Poznanie form działań wspierających ucznia organizowanych w formie zajęć lekcyjno-wychowawczych, pozalekcyjnych.

3. Poznanie metod i narzędzi dokonywania wieloprofilowej oceny funkcjonalnej dziecka oraz wytycznych do konstruowania indywidualnych planów rozwoju ucznia.

4. Dokonanie analizy dokumentów dotyczących określonego ucznia oraz sporządzenie anonimowej charakterystyki ucznia.

5. Hospitowanie zajęć.

6. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych – ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych.

7. Poznanie zespołu klasowego oraz przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem.

8. Planowanie i prowadzenie zajęć zgodnie z opracowaną koncepcją.

Metody dydaktyczne:

Hospitowanie placówki , zajęć dydaktycznych, obserwacja grupowa.

Indywidualna praca ze studentem nad dokumentacją i przygotowaniem merytorycznym do prowadzonych przez niego zajęć w placówce.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia praktyk jest zrealizowanie 60 godzin praktyki asystencko-pedagogicznej w ramach zajęć plastycznych, prowadzonych w szkołach podstawowych wg poniższego podziału godzin:

POZNANIE STRUKTURY PLACÓWKI- (10% godz. praktyki) 6 GODZ.

HOSPITOWANIE ZAJĘĆ- (30% godz. praktyki) 18 GODZ.

PROWADZENIE ZAJĘĆ- (30% godz. praktyki) 18 GODZ.

OCENA FUNKCJONALNA UCZNIA- (30% godz. praktyki) 18 GODZ.

Zaliczenie odbywa się na podstawie rozmowy z praktykantem oraz merytorycznej oceny dokumentacji, wypełnionej i złożonej opiekunowi praktyk w terminie do 25 września 2020 r.

Dokumentacja powinna zawierać:

a) program praktyki (sylabus)

b) Kartę praktykanta APS (Załącznik )

c) dokumentację przebiegu praktyk:

- harmonogram realizacji zadań w miejscu praktyki

- charakterystyka placówki

- charakterystyka klasy lub charakterystyka ucznia ( do wyboru)

- protokoły hospitacji

- scenariusze realizacji zajęć

- opinia praktykanta o przebiegu praktyki

- karta oceny studenta (praktyka asystencko-pedagogiczna)

Uwagi:

praktyki II DZEP-EPR

opiekun praktyk dr hab. Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan

Od dnia 12 marca 2020 r. praca zdalna w formie indywidualnych konsultacji.

Informacje ogólne przekazywane grupie poprzez Usosmail.

Konsultacje indywidualne: azwolan@aps.edu.pl:

w godzinach dyżurów:

poniedziałki godz. 13.20 - 14.20, środy 14.15 - 15.15

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)