Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe - 3 10-PC-MR3
Semestr zimowy 2019/2020
Seminarium, grupa nr 19

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe - 3 10-PC-MR3
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019Z) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 19 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jarosław Gara
Literatura:

Podstawowa literatura, określająca podstawy metodologiczne seminarium:

Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, red. K. Rubacha, Kraków 2008.

Marcous A., Filozofia nauki. Nowe wymiary, Toruń 2012.

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.

Literatura, określająca zakres merytoryczny, ma charakter zindywidualizowany

i odpowiada przedmiotowi badań poszczególnych prac dyplomowych.

Zakres tematów:

Tytuł seminarium: Współczesne konteksty i problemy społeczno-kulturowych procesów przystosowawczych i rozwojowych

Ogólne ramy teoretyczno-badawcze obszarów problemowych:

1. Wpływ współczesnych zjawisk, procesów i tendencji społeczno-kulturowych na rozwój i przystosowanie człowieka.

2. Stare i nowe problemy praktyki społeczno-kulturowej jako przesłanki wyzwań współczesnej teorii i praktyki edukacyjnej.

Sprofilowane indywidualnego obszary problemowe badań:

- Wpływ struktury socjometrycznej grupy rówieśniczej na motywacje szkolne uczniów klas I-III;

- Problem konsumpcji środków psychoaktywnych wśród uczniów klas V i VIII szkoły podstawowej;

- Wpływ dogoterapii na rozwój dzieci w wieku przedszkolnym w opinii rodziców;

- Znaczenie bajek w rozwoju emocjonalno-społecznym dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli;

- Preferowany styl wychowania rodzinnego a sposób adaptacji dzieci w przedszkolu;

- Specyficzne trudności funkcjonowania dzieci z autyzmem w opinii studentów pedagogiki;

- Rola baśni w rozwoju emocjonalnym dziecka w wieku przedszkolnym w opinii rodziców;

- Specyfika metod pracy z dziećmi jąkającymi się oraz warunki ich skuteczności;

- Wpływ techniki rysowania kredką na motorykę małą u dzieci w wieku przedszkolnym;

- Idea teatru ubogiego w świetle socjologicznej kategorii teatralizacji życia społecznego.

Metody dydaktyczne:

Wykorzystywane metody:

- Metody podające (w zakresie wspólnych podstaw wiedzy: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny);

- Metody poszukujące (problemowa, sytuacyjna, burza mózgów);

- Metoda dyskusji (okrągłego stołu, punktowana, seminaryjna, referatu);

- Metoda eksponująca (pokaz).

Uwagi:

gr seminaryjna prof. J. Gara (powtarzanie)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.