Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (3) [10SD-1A-KON3]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (3) [10SD-1A-KON3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Odrowąż-Coates | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Obilgatory: Korczak, J. (1914). Bobo, Warsaw: G. Centenerszwer i S-ka. Odrowaz-Coates, A. (2015). "Is gender neutrality a post-human phenomenon? The concept of 'gender neutral' in Swedish education", Journal of Gender and Power 3 (1), pp. 113-133. Odrowaz-Coates, A., Vucic, B. (2017). The Infant, Early Childhood Development and Child Rights: Re-awakening Opportunities for Social Pedagogy, Pedagogika Społeczna 2 (64), pp. 35-58. Odrowaz-Coates, A. (2018). Migrant children - 'added value' in globalized societies and advanced economies of the 21st century: A social justice manifesto for UNESCO Summer School 2017. In: U. Markowska-Manista (ed.) Refugee and migrant children's adaptation - theory, research, praxis, Warsaw. Odrowaz-Coates, Perkowska-Klejman (2019). Measuring the unmeasurable? Differences in reflexive thinking amongst Polish students, The New Educational Review 55 (1), 77-88. Odrowąż-Coates, Mariusz Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133. To choose from: Bernheim, M. (1989). Father of the Orphans: The Story of Janusz Korczak. New York: Lodestar Books. Buber, M. (1984). I and Thou. New York: Scribner. Freeman, M. (1992). The Ideologies of Children's Rights. Dordrecht (NL): Martinus Nijhoff Publishers. Gest, S.D., Mahoney, J.L. & Cairns, R.B. (1999). A Developmental Approach to Prevention Research: Configural Antecedents of Early Parenthood, American Journal of Community Psychology 27, doi:10.1023/A:1022185312277 Höfner, C., Schadler C., Richter, R. (2011). When Men Become Fathers: Men's Identity at the Transition to Parenthood, Journal of Comparative Family Studies 42 (5) Family Diversity and Gender (September-October): 669-686. Scaramella, L.V. & Leve L.D. (2004). Clarifying parent-child reciprocities during early childhood: the early childhood coercion model, Clin Child Fam Psychol Review 7(2). Schneider, B., Atkinson,L., Tardif, C. (2001). Child-Parent Attachment and Children's Peer Relations: A Quantitative Review, Developmental Psychology 37(1). Toity D., Johnson D. & Ingram J. (2008). Transition to parenthood: the needs of parents in pregnancy and early parenthood, BMC Pregnancy and Childbirth. DOI: 10.1186/1471-2393- 8-30. Trevarthen, C. (1979). Communiction and Cooperation in Early Infancy: A Description of primary Intersubjectivity, In: M. Bullowa (ed.), Before Speech: The beginning of Human Communication. Cambridge: Cambridge University Press. Trevarthen, C. (1974). Conversations with a two month old, New Scientist 62. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Reflexive Parenthood Reflexions on Nature and Culture |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
The flipped classroom, critical text analysis, group discussion, short essay |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo, prace pisemne i grupowe, esej zaliczeniowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DDPE - prof. Odrowąż-Coates: Od 18 marca 2020 w zw. z pandemia, cotygodniowe spotkania na zywo na ZOOM.us Każda środa o 19.00-20.30. Link do zoom jest przesylany do koordynora grupy w kazdy poniedzialek. Niespodzianki: Vising scholars na zoom: Dr Tracey Latham-Green, University of Lancashire (01/04) Dr Cecilia Zsogon, University of Buenos Aires (29/04) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.