Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (3) [10SD-1A-KON3] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (3) [10SD-1A-KON3]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 3511
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Odrowąż-Coates
Literatura:

Obilgatory:

Korczak, J. (1914). Bobo, Warsaw: G. Centenerszwer i S-ka.

Odrowaz-Coates, A. (2015). "Is gender neutrality a post-human phenomenon? The concept of 'gender neutral' in Swedish education", Journal of Gender and Power 3 (1), pp. 113-133.

Odrowaz-Coates, A., Vucic, B. (2017). The Infant, Early Childhood Development and Child Rights: Re-awakening Opportunities for Social Pedagogy, Pedagogika Społeczna 2 (64), pp. 35-58.

Odrowaz-Coates, A. (2018). Migrant children - 'added value' in globalized societies and advanced economies of the 21st century: A social justice manifesto for UNESCO Summer School 2017. In: U. Markowska-Manista (ed.) Refugee and migrant children's adaptation - theory, research, praxis, Warsaw.

Odrowaz-Coates, Perkowska-Klejman (2019). Measuring the unmeasurable? Differences in reflexive thinking amongst Polish students, The New Educational Review 55 (1), 77-88.

Odrowąż-Coates, Mariusz Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133.

To choose from:

Bernheim, M. (1989). Father of the Orphans: The Story of Janusz Korczak. New York: Lodestar Books.

Buber, M. (1984). I and Thou. New York: Scribner.

Freeman, M. (1992). The Ideologies of Children's Rights. Dordrecht (NL): Martinus

Nijhoff Publishers.

Gest, S.D., Mahoney, J.L. & Cairns, R.B. (1999). A Developmental Approach to Prevention Research: Configural Antecedents of Early Parenthood, American Journal of Community Psychology 27, doi:10.1023/A:1022185312277

Höfner, C., Schadler C., Richter, R. (2011). When Men Become Fathers: Men's Identity at the Transition to Parenthood, Journal of Comparative Family Studies 42 (5) Family Diversity and Gender (September-October): 669-686.

Scaramella, L.V. & Leve L.D. (2004). Clarifying parent-child reciprocities during early childhood: the early childhood coercion model, Clin Child Fam Psychol Review 7(2).

Schneider, B., Atkinson,L., Tardif, C. (2001). Child-Parent Attachment and Children's Peer Relations: A Quantitative Review, Developmental Psychology 37(1).

Toity D., Johnson D. & Ingram J. (2008). Transition to parenthood: the needs of parents in pregnancy and early parenthood, BMC Pregnancy and Childbirth. DOI: 10.1186/1471-2393- 8-30.

Trevarthen, C. (1979). Communiction and Cooperation in Early Infancy: A Description of primary Intersubjectivity, In: M. Bullowa (ed.), Before Speech: The beginning of Human Communication. Cambridge: Cambridge University Press.

Trevarthen, C. (1974). Conversations with a two month old, New Scientist 62.

Zakres tematów:

Reflexive Parenthood

Reflexions on Nature and Culture

Metody dydaktyczne:

The flipped classroom, critical text analysis, group discussion, short essay

Metody i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo, prace pisemne i grupowe, esej zaliczeniowy

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DDPE - prof. Odrowąż-Coates:

Od 18 marca 2020 w zw. z pandemia,

cotygodniowe spotkania na zywo na ZOOM.us

Każda środa o 19.00-20.30.

Link do zoom jest przesylany do koordynora grupy w kazdy poniedzialek.

Niespodzianki: Vising scholars na zoom:

Dr Tracey Latham-Green, University of Lancashire (01/04)

Dr Cecilia Zsogon, University of Buenos Aires (29/04)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)