Internetowe bazy wiedzy naukowej i oświatowej [10-1S-IBW1]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Internetowe bazy wiedzy naukowej i oświatowej [10-1S-IBW1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Joanna Potęga |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Ganicz, T. ([2012]) Anatomia wolnych licencji. Łódź, Stowarzyszenie Wikimedia Polska. Dostęp: https://pl.wikimedia.org/wiki/Plik:Broszura_o_licencjach.pdf Grodecka K., Śliwowski K. (oprac.) (2014) Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych / [oprac. Karolina Grodecka, Kamil Śliwowski]. - Wersja 5. zaktualizowana. Warszawa, Fundacja Nowoczesna Polska. Dostęp: https://koed.org.pl/pl/blog/2014/05/07/przewodnik-po-otwartych-zasobach-edukacyjnych-wersja-5/ Korycińska-Huras A., Janiak M. (red.) (2014) Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa. Kraków : Uniwersytet Jagielloński. Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Siewicz K. (2012) Otwarty dostęp do publikacji naukowych. Kwestie prawne, Wyd. UW, Warszawa. Szczęsny P. (2013) Otwarta nauka : czyli dobre praktyki uczonych, Stowarzyszenie EBIB, Toruń Szprot J. (red.) (2014) Otwarta nauka w Polsce 2014 [Dokument elektroniczny] : diagnoza. Warszawa, Wydawnictwa ICM. Dostęp: http://pon.edu.pl/index.php/nasze-publikacje?pubid=13 Tarkowska A i in. (2016) Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce - uwarunkowania i szanse. Warszawa, Centrum Cyfrowe Projekt: Polska. Dostęp: https://centrumcyfrowe.pl/czytelnia/otwarte-zasoby-edukacyjne-w-polsce-uwarunkowania-i-szanse-rozwoju Literatura uzupełniająca Tanaś M. (2004)Pedagogika @ środki informatyczne i media Impuls. Warszawa-Kraków. |
Zakres tematów: |
Tematy do zrealizowania w formie zdalnej (praca samodzielna - kontakt z grupą poprzez e-mail, rozsyłanie materiałów na adres mailowy grupy Różne oblicza pozyskiwanych informacji w Internecie: - Nie daj się fake newsom (prezentacje udostępnione studentom, materiały online, analiza, ocena wg kryteriów - praca własna) celem jest zwiększenie wiedzy na temat fake newsów i sposobów oceny wiarygodności – w Internecie i nie tylko. - Technologia w służbie prawdy (prezentacje udostępnione studentom, materiały online, analiza, ocena wg kryteriów - praca własna) celem jest zwiększenie wiedzy na temat działań przeciw fake newsom, poznanie aplikacji online wspierających krytyczną analizę informacji oraz wzrost umiejętności ich stosowania |
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DZPE-EME |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.