Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Internetowe bazy wiedzy naukowej i oświatowej [10-1S-IBW1] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Internetowe bazy wiedzy naukowej i oświatowej [10-1S-IBW1]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 3328 (komp.)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Joanna Potęga
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Ganicz, T. ([2012]) Anatomia wolnych licencji. Łódź, Stowarzyszenie Wikimedia Polska. Dostęp: https://pl.wikimedia.org/wiki/Plik:Broszura_o_licencjach.pdf

Grodecka K., Śliwowski K. (oprac.) (2014) Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych / [oprac. Karolina Grodecka, Kamil Śliwowski]. - Wersja 5. zaktualizowana. Warszawa, Fundacja Nowoczesna Polska. Dostęp: https://koed.org.pl/pl/blog/2014/05/07/przewodnik-po-otwartych-zasobach-edukacyjnych-wersja-5/

Korycińska-Huras A., Janiak M. (red.) (2014) Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa. Kraków : Uniwersytet Jagielloński. Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej

Siewicz K. (2012) Otwarty dostęp do publikacji naukowych. Kwestie prawne, Wyd. UW, Warszawa.

Szczęsny P. (2013) Otwarta nauka : czyli dobre praktyki uczonych, Stowarzyszenie EBIB, Toruń

Szprot J. (red.) (2014) Otwarta nauka w Polsce 2014 [Dokument elektroniczny] : diagnoza. Warszawa, Wydawnictwa ICM. Dostęp: http://pon.edu.pl/index.php/nasze-publikacje?pubid=13

Tarkowska A i in. (2016) Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce - uwarunkowania i szanse. Warszawa, Centrum Cyfrowe Projekt: Polska. Dostęp: https://centrumcyfrowe.pl/czytelnia/otwarte-zasoby-edukacyjne-w-polsce-uwarunkowania-i-szanse-rozwoju

Literatura uzupełniająca

Tanaś M. (2004)Pedagogika @ środki informatyczne i media Impuls. Warszawa-Kraków.

Zakres tematów:

Tematy do zrealizowania w formie zdalnej (praca samodzielna - kontakt z grupą poprzez e-mail, rozsyłanie materiałów na adres mailowy grupy

Różne oblicza pozyskiwanych informacji w Internecie:

- Nie daj się fake newsom (prezentacje udostępnione studentom, materiały online, analiza, ocena wg kryteriów - praca własna)

celem jest zwiększenie wiedzy na temat fake newsów i sposobów oceny wiarygodności – w Internecie i nie tylko.

- Technologia w służbie prawdy (prezentacje udostępnione studentom, materiały online, analiza, ocena wg kryteriów - praca własna)

celem jest zwiększenie wiedzy na temat działań przeciw fake newsom, poznanie aplikacji online wspierających krytyczną analizę informacji oraz wzrost umiejętności ich stosowania

Uwagi:

gr ćwiczeniowa II DZPE-EME

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)