Zagrożenia mediów cyfrowych [10-1S-ZMC1]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zagrożenia mediów cyfrowych [10-1S-ZMC1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Kolek | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1.Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, Difin, Warszawa, 2014 2.Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków, 2015 3.Bednarek J. , Andrzejewska A. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek – Edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej, Wydawnictwo Impuls, APS i NASK, Kraków,2015 Literatura uzupełniająca: 1. Jaszczak A., Poczucie uzależnienia od Internetu a poczucie kontroli u adolescentów, [w:] Psychologiczne konteksty Internetu, Szmigielska B., (red.), Wydawnictwo WAM, Kraków, 2009 2. Kaliszewska K., Nadmierne używanie Internetu, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2007 3. Tanaś M., O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów, [w:] Kultura i język mediów, Tanaś M., (red.), Impuls, Kraków, 2007 4. Andrzejewska A., Bednarek J., Ćmiel S., Człowiek w świecie rzeczywistym i wirtualnym. Nowy wymiar zagrożeń w świecie realnym i wirtualnym, Wyd. WSGE, Józefów 2013 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego 2. Zagrożenia związane z agresją i autoagresją w przestrzeni internetowej 3. Zagrożenia związane z tożsamością jednostki i obrazem "Ja" 4. Zagrożenia związane z wybranymi uzależnieniami (uzależnienia behawioralne) 5. Zagrożenia związane z wybranymi nadużyciami (grooming, seksting, sponsoring) 6. Psychoprofilaktyka w kontekście zagrożeń internetowych 7. Edukacja medialna jako czynnik protektywny dzieci i młodzieży w przestrzeni internetowej |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca z literaturą Ćwiczenia aktywizujące Metody problemowe Metoda projektu Dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: Wykazanie się wiedzą na temat zagrożeń internetowych oraz postępowania diagnostycznego i metod profilaktyki w tym temacie Umiejętności: Projekt – zaprojektowanie, przeprowadzenie badania oraz analiza - metoda podsumowująca Kompetencje: Samoocena - metoda podsumowująca. Ocena prowadzącego - metoda podsumowująca |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZPE-EME Zajęcia prowadzone z użyciem Microsoft Teams (według planu zajęć). Materiały przesyłane na maila grupy. Konsultacje indywidualne dla Studentów przez Microsoft Teams lub telefonicznie po wcześniejszym umówieniu: akd137@aps.edu.pl Dodatkowa literatura dostępna na IBUK (APS): 1. Naruszewicz-Duchlińska, A., Nienawiść w czasach internetu., Gdynia: Novae Res, 2015, IBUK: https://libra.ibuk.pl/book/144657 2. Ogińska-Bulik, N., Majchrzak, P., Uzależnienie od internetu., Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna, 2011, IBUK: https://libra.ibuk.pl/book/93683 3. Pyżalski, J., Agresja elektroniczna i cyberbullying., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2012, IBUK: https://libra.ibuk.pl/book/38054 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.