Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zagrożenia mediów cyfrowych 10-1S-ZMC1
Semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Zagrożenia mediów cyfrowych 10-1S-ZMC1
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3139 (aula C)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Kolek
Literatura:

Literatura obowiązkowa

1.Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, Difin, Warszawa, 2014

2.Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków, 2015

3.Bednarek J. , Andrzejewska A. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek – Edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej, Wydawnictwo Impuls, APS i NASK, Kraków,2015

Literatura uzupełniająca:

1. Jaszczak A., Poczucie uzależnienia od Internetu a poczucie kontroli u adolescentów, [w:] Psychologiczne konteksty Internetu, Szmigielska B., (red.), Wydawnictwo WAM, Kraków, 2009

2. Kaliszewska K., Nadmierne używanie Internetu, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2007

3. Tanaś M., O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów, [w:] Kultura i język mediów, Tanaś M., (red.), Impuls, Kraków, 2007

4. Andrzejewska A., Bednarek J., Ćmiel S., Człowiek w świecie rzeczywistym i wirtualnym. Nowy wymiar zagrożeń w świecie realnym i wirtualnym, Wyd. WSGE, Józefów 2013

Zakres tematów:

1. Zagrożenia cyberprzestrzeni w zakresie bezpieczeństwa jednostki

2. Zagrożenia internetowe dotyczące funkcjonowania psychospołecznego jednostki

3. Zagrożenia społeczno-wychowawcze i sfera aksjologiczno-wolicjonalna w kontekście świata wirtualnego

4. Rodzaje i podział zagrożeń internetowych, nowoczesne modele zagrożeń

5. Etiologia i przyczyny nieadekwatnego uczestnictwa w świecie wirtualnym

6. Konsekwencje krótko i długoterminowe dotyczące nieprawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży w przestrzeni internetowej

7. Efekt Lucyfera w przestrzeni wirtualnej

8. Psychoedukacja i profilaktyka w aspekcie zagrożeń internetowych

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny

Praca z literaturą

Ćwiczenia aktywizujące

Metody problemowe

Metoda projektu

Dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza: Wykazanie się wiedzą na temat zagrożeń internetowych oraz postępowania diagnostycznego i metod profilaktyki w tym temacie

Umiejętności: Projekt – zaprojektowanie, przeprowadzenie badania oraz analiza - metoda podsumowująca

Kompetencje: Samoocena - metoda podsumowująca.

Ocena prowadzącego - metoda podsumowująca

Uwagi:

gr wykładowa III DZPE-EME

Zajęcia prowadzone z użyciem Microsoft Teams (według planu zajęć).

Materiały przesyłane na maila grupy.

Konsultacje indywidualne dla Studentów przez Microsoft Teams lub telefonicznie po wcześniejszym umówieniu: akd137@aps.edu.pl

Dodatkowa literatura dostępna na IBUK (APS):

1. Naruszewicz-Duchlińska, A., Nienawiść w czasach internetu., Gdynia: Novae Res, 2015, IBUK: https://libra.ibuk.pl/book/144657

2. Ogińska-Bulik, N., Majchrzak, P., Uzależnienie od internetu., Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna, 2011, IBUK: https://libra.ibuk.pl/book/93683

3. Pyżalski, J., Agresja elektroniczna i cyberbullying., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2012, IBUK: https://libra.ibuk.pl/book/38054

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.