Diagnoza i profilaktyka zagrożeń cyberprzestrzeni [10-1S-DZC]
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza i profilaktyka zagrożeń cyberprzestrzeni [10-1S-DZC] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Kolek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Difin, Warszawa, 2014 2. Bednarek J., Społeczne kompetencje medialno–informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, [w:] Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Bednarek J., Difin, Warszawa, 2014 3. Jaszczak A., Poczucie uzależnienia od Internetu a poczucie kontroli u adolescentów, [w:] Psychologiczne konteksty Internetu, Szmigielska B., (red.), Wydawnictwo WAM, Kraków, 2009 4. Kaliszewska K., Nadmierne używanie Internetu, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2007 5. Tanaś M., O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów, [w:] Kultura i język mediów, Tanaś M., (red.), Impuls, Kraków, 2007 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zagrożenia cyberprzestrzeni w zakresie bezpieczeństwa dzieci, młodzieży i młodych dorosłych 2. Zagrożenia internetowe dotyczące funkcjonowania psychospołecznego dzieci, młodzieży i młodych dorosłych 3. Uzależnienia behawioralne i ich uwarunkowania 4. Uzależnienie od multimediów 5. Zachowania dyssocjalne w sieci 6. Diagnoza pedagogiczna zagrożeń internetowych i uzależnienia od multimediów (wywiad, metody kwestionariuszowe) 7. Pedagogiczna interwencja kryzysowa w sytuacji ryzyka uzależnienia od internetu i ryzykownych zachowań internetowych 8. Profilaktyka w zakresie zagrożeń internetowych i zachowań dyssocjalnych w sieci |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjny Praca z literaturą Ćwiczenia aktywizujące Metody problemowe Dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: Wykazanie się wiedzą na temat zagrożeń internetowych oraz postępowania diagnostycznego i metod profilaktyki w tym temacie Umiejętności: Projekt – zaprojektowanie, przeprowadzenie badania oraz analiza - metoda podsumowująca Kompetencje: Samoocena - metoda podsumowująca. Ocena prowadzącego - metoda podsumowująca |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZPE-EME |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.