Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i profilaktyka zagrożeń cyberprzestrzeni [10-1S-DZC] Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza i profilaktyka zagrożeń cyberprzestrzeni [10-1S-DZC]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:50 - 11:25
sala 3093/3094
Budynek z aulami C jaki jest adres?
każda środa, 9:50 - 11:25
sala 3235
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Agnieszka Kolek
Literatura:

1. Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Difin, Warszawa, 2014

2. Bednarek J., Społeczne kompetencje medialno–informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, [w:] Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Bednarek J., Difin, Warszawa, 2014

3. Jaszczak A., Poczucie uzależnienia od Internetu a poczucie kontroli u adolescentów, [w:] Psychologiczne konteksty Internetu, Szmigielska B., (red.), Wydawnictwo WAM, Kraków, 2009

4. Kaliszewska K., Nadmierne używanie Internetu, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2007

5. Tanaś M., O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów, [w:] Kultura i język mediów, Tanaś M., (red.), Impuls, Kraków, 2007

Zakres tematów:

1. Zagrożenia cyberprzestrzeni w zakresie bezpieczeństwa dzieci, młodzieży i młodych dorosłych

2. Zagrożenia internetowe dotyczące funkcjonowania psychospołecznego dzieci, młodzieży i młodych dorosłych

3. Uzależnienia behawioralne i ich uwarunkowania

4. Uzależnienie od multimediów

5. Zachowania dyssocjalne w sieci

6. Diagnoza pedagogiczna zagrożeń internetowych i uzależnienia od multimediów (wywiad, metody kwestionariuszowe)

7. Pedagogiczna interwencja kryzysowa w sytuacji ryzyka uzależnienia od internetu i ryzykownych zachowań internetowych

8. Profilaktyka w zakresie zagrożeń internetowych i zachowań dyssocjalnych w sieci

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny

Praca z literaturą

Ćwiczenia aktywizujące

Metody problemowe

Dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza: Wykazanie się wiedzą na temat zagrożeń internetowych oraz postępowania diagnostycznego i metod profilaktyki w tym temacie

Umiejętności: Projekt – zaprojektowanie, przeprowadzenie badania oraz analiza - metoda podsumowująca

Kompetencje: Samoocena - metoda podsumowująca.

Ocena prowadzącego - metoda podsumowująca

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DZPE-EME

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)