Metodyka zajęć pozalekcyjnych [10-1S-MZP]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka zajęć pozalekcyjnych [10-1S-MZP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jarosław Michalski | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. F. Bereźnicki: Zajęcia pozalekcyjne. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2007. 2. Błajet P., Pedagogika sportu, w: Pedagogika, t.4. Redakcja naukowa B. Śliwerski. GWP, Gdańsk 2010. 3.. Łobocki M., W poszukiwaniu skutecznych form wychowania. WSiP, Warszawa 1990. Uzupełniająca: 4. Jatulewicz J.: Uczyć i wychowywać także po lekcjach. "Dyrektor Szkoły" nr, 2007. 5. Maciołek B., Program wychowawczy świetlic. Wyd. Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2007. 6. Maciołek B., Przewodnik metodyczny do programu wychowawczego świetlic. Wyd. Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2007. 7. Nowosad I.: Szkoła jako miejsce organizowania czasu wolnego uczniów. "Wychowanie na co Dzień", nr 9, 2010. 8. Vopel Klaus W., Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Wyd. "Jedność", Kielce 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka wykładów obejmuje przede wszystkim: - ustalenia terminologiczne, - możliwości spędzania czasu wolnego przez uczniów, jego charakterystykę. - funkcje i zadania świetlicy szkolnej oraz działalności kół zainteresowań w szkole. Problematyka ćwiczeń jest ukierunkowana na rozwiązania metodyczne zajęć, obejmujące - oddziaływania werbalne, - niewerbalne, - świat gier dla uczniów, - planowanie pracy wychowawczej. Ponadto: - prezentowanie przez studentów własnych koncepcji zajęć, adekwatnie do omawianych zagadnień. Problematyka laboratorium jest ukierunkowana na - samodzielne prowadzenie sekwencji zajęć, uwzględniając m.in. gry i zabawy świetlicowe, - czytelnictwo, - zajęcia związane z żywym słowem, - zajęcia plastyczne i praktyczno - techniczne, - środki audiowizualne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w zespołach - analiza przypadków, - metody aktywizujące |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
b>NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa II DZPE-ASK-EK Studenci otrzymują zadania do realizacji w puli materiałów wykładowych. Przesyłają prace na pocztę służbową wykładowcy. Pierwsze materiały zostały przesłane 17 marca na adres grup, od 24 marca są przesyłane przez system USOS. Studenci otrzymali informację o zaliczeniu przedmiotu, tryb przeprowadzenia egzaminu jest w toku ustaleń. Z grupą ćwiczeniową 2, zajęcia są prowadzone od 5 maja w trybie TEAMs. Jest na bieżąco kontakt wykładowcy z przedstawicielami grup. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.