Poradnictwo wychowawcze [10-0S-PWY]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Poradnictwo wychowawcze [10-0S-PWY] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3232 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1204 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Marta Kulesza | ||||||||||||
Literatura: |
Cooper, M. (2010). Efektywność psychoterapii i poradnictwa psychologicznego. Instytut Psychologii Zdrowia. Warszawa Kargulowa, A. (2005). O teorii i praktyce poradnictwa : odmiany poradoznawczego dyskursu : podręcznik akademicki. Warszawa : Wydaw. Nauk. PWN. Skałbania, B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Oficyna wydawnicza Impuls. Kraków Milewska, E., Szymanowska, A. (red.) (2000). Rodzic i dzieci. Psychologiczny obraz sytuacji problemowych. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN. Śliwerski, B. (2005). Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków. Oficyna Wydawnicza „Impuls” Łobocki, M. (2014). Teorie wychowania. Kraków. Oficyna Wydawnicza „Impuls” McGinnis, E., Goldstein, A. (2001). Skillstreaming. Kształtowanie umiejętności ucznia. Warszawa Sztandar, W. (1999). Rozmowy, które pomagają. Instytut Psychologii Zdrowia. Warszawa Kołakowski, A., Pisula, A. (2016). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Całusińska, M. (2012). Trening umiejętności wychowawczych. Dla rodziców i specjalistów. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Sopot Uzupełniająca: Faber, A., Mazlish, E. (2001). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Nasza drukarnia. Poznań Gordon, T. (2001). Wychowanie bez porażek. Instytut Wydawniczy PAX. Warszawa McWhirter, J. J.; McWhirter, B. T..; McWhirter, A. M.; McWhirter, E., H. (2008). Zagrożona młodzież. Ujęcie kompleksowe. Dla pracowników poradni, nauczycieli, psychologów i pracowników socjalnych. Warszawa: PARPA. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Przedmiot i cele poradnictwa wychowawczego 2. Podstawowe aspekty udzielania pomocy: zasady, formy, rodzaje poradnictwa 3. Style pracy doradczej 4. Zasady etyczne w poradnictwie 5. Metody skutecznej komunikacji w rozmowie doradczej 6. Wybrane metody/techniki pracy poradniczej 7. Istotne obszary tematyczne w poradnictwie wychowawczym: - agresja i przemoc w rodzinie - zagrożenia związane z korzystaniem z komputera i multimediów - komunikacja rodzic-dziecko - zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży - absencja szkolna, eksperymentowanie z substancjami psychoaktywnym |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: - dyskusja dydaktyczna - prezentacja multimedialna - burza mózgu - odgrywanie scenek sytuacyjnych - praca w zespołach - analiza przypadków |
||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA II ZZ/PC-ERI-PI W sytuacji organizacji zajęć w trybie zdalnym kontakt ze studentami odbywać się będzie w następujący sposób: -Przesyłanie e-mailem tekstów do przeczytania dla studentów; -Komunikowanie się w innych sprawach poprzez e-mail; -Przesłanie rozszerzonej prezentacji do zajęć; -Przesłanie linków do filmów dotyczących poruszanych na zajęciach zagadnień; -Przesłanie e-mailem pytań do prezentacji i filmów – opracowanie odpowiedzi przez studentów; - zajęcia online za pomocą aplikacji TEAMS - zajęcia odbywają się w zaplanowanych w programie studiów terminie; - umieszczanie prezentacji, zadań do wykonania oraz innych materiałów na aplikacji teams - zajęcia online za pomocą aplikacji TEAMS - zajęcia odbywają się w zaplanowanych w programie studiów terminie; - umieszczanie prezentacji, zadań do wykonania oraz innych materiałów na aplikacji teams |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.