Diagnostyka psychopedagogiczna [10-1S-DPP]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnostyka psychopedagogiczna [10-1S-DPP] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3305 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3235 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marta Kulesza | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Jarosz, E., Wysoka E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Żak Wysocka, E. (2007). Człowiek a środowisko życia. Podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. Sztandar, W. (1999). Rozmowy, które pomagają. Warszawa Kołakowski, A., Pisula, A. (2016). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Namysłowska, I. (2014). Psychiatria dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Warszawa Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN Pilch, T.; Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych – strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. Frydrychowicz, A. (1996). Rysunek rodziny. Projekcyjna metoda badania stosunków rodzinnych. Warszawa Frydrychowicz A., Koźniewska, E. Sobolewska, M. (2004). Testy psychologiczne i pedagogiczne w poradnictwie. Przewodnik metodyczny. Wosik – Kawala D. (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze. Lublin 2011 |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści prezentowane podczas warsztatów: - Podstawy diagnozy psychopedagogicznej - Kryteria diagnostyczne ICD 10 - Cechy kontaktu diagnostycznego - Kryteria prawidłowego kontaktu diagnostycznego - Błędy w postępowaniu diagnostycznym - Opór w kontakcie diagnostycznym - wskaźniki i sposoby radzenia sobie z oporem - Zasady i formy prawidłowej komunikacji diagnostycznej (komunikat empatyczny, komunikat konfrontacyjny, reakcja badawcza, parafraza, interpretacja, pytania otwarte itp.) - Zasady etyczne w postępowaniu diagnostycznym - Techniki diagnostyczne (wywiad, obserwacja, analiza dokumentów, techniki socjometryczne, techniki projekcyjne) |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: - dyskusja dydaktyczna - prezentacja multimedialna - burza mózgu - odgrywanie scenek sytuacyjnych - praca w zespołach - analiza przypadków |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: WIEDZA: - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - egzamin ustny - ocena stworzonego przez studenta kwestionariusza wywiadu - ocena prac wykonywanych podczas zajęć KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - ocena aktywności studenta podczas zajęć - ocena umiejętność refleksyjnej i krytycznej analizy prezentowanych treści - ocena umiejętności dokonania pisemnej analizy pracy własnej - ocena umiejętności przeprowadzania wywiadu dotyczącego sytuacji rodzinnej z wybraną osobą - ocena transkrypcji wywiadu |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA III ZZ/PE-POW W sytuacji organizacji zajęć w trybie zdalnym kontakt ze studentami odbywać się będzie w następujący sposób: -Przesyłanie e-mailem tekstów do przeczytania dla studentów; -Komunikowanie się w innych sprawach poprzez e-mail; -Przesłanie rozszerzonej prezentacji do zajęć; -Przesłanie linków do filmów dotyczących poruszanych na zajęciach zagadnień; -Przesłanie e-mailem pytań do prezentacji i filmów – opracowanie odpowiedzi przez studentów; - zajęcia online za pomocą aplikacji TEAMS - zajęcia odbywają się w zaplanowanych w programie studiów terminie; - umieszczanie prezentacji, zadań do wykonania oraz innych materiałów na aplikacji teams |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.