Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka psychopedagogiczna [10-1S-DPP] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnostyka psychopedagogiczna [10-1S-DPP]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3305
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3235
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marta Kulesza
Literatura:

Jarosz, E., Wysoka E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Żak

Wysocka, E. (2007). Człowiek a środowisko życia. Podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

Sztandar, W. (1999). Rozmowy, które pomagają. Warszawa

Kołakowski, A., Pisula, A. (2016). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Namysłowska, I. (2014). Psychiatria dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Warszawa

Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN

Pilch, T.; Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych – strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

Frydrychowicz, A. (1996). Rysunek rodziny. Projekcyjna metoda badania stosunków rodzinnych. Warszawa

Frydrychowicz A., Koźniewska, E. Sobolewska, M. (2004). Testy psychologiczne i pedagogiczne w poradnictwie. Przewodnik metodyczny.

Wosik – Kawala D. (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze. Lublin 2011

Zakres tematów:

Treści prezentowane podczas warsztatów:

- Podstawy diagnozy psychopedagogicznej

- Kryteria diagnostyczne ICD 10

- Cechy kontaktu diagnostycznego

- Kryteria prawidłowego kontaktu diagnostycznego

- Błędy w postępowaniu diagnostycznym

- Opór w kontakcie diagnostycznym - wskaźniki i sposoby radzenia sobie z oporem

- Zasady i formy prawidłowej komunikacji diagnostycznej (komunikat empatyczny, komunikat konfrontacyjny, reakcja badawcza, parafraza, interpretacja, pytania otwarte itp.)

- Zasady etyczne w postępowaniu diagnostycznym

- Techniki diagnostyczne (wywiad, obserwacja, analiza dokumentów, techniki socjometryczne, techniki projekcyjne)

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

- dyskusja dydaktyczna

- prezentacja multimedialna

- burza mózgu

- odgrywanie scenek sytuacyjnych

- praca w zespołach

- analiza przypadków

Metody i kryteria oceniania:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

WIEDZA:

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć

- egzamin ustny

- ocena stworzonego przez studenta kwestionariusza wywiadu

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- ocena aktywności studenta podczas zajęć

- ocena umiejętność refleksyjnej i krytycznej analizy prezentowanych treści

- ocena umiejętności dokonania pisemnej analizy pracy własnej

- ocena umiejętności przeprowadzania wywiadu dotyczącego sytuacji rodzinnej z wybraną osobą

- ocena transkrypcji wywiadu

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA III ZZ/PE-POW

W sytuacji organizacji zajęć w trybie zdalnym kontakt ze studentami odbywać się będzie w następujący sposób:

-Przesyłanie e-mailem tekstów do przeczytania dla studentów;

-Komunikowanie się w innych sprawach poprzez e-mail;

-Przesłanie rozszerzonej prezentacji do zajęć;

-Przesłanie linków do filmów dotyczących poruszanych na zajęciach zagadnień;

-Przesłanie e-mailem pytań do prezentacji i filmów – opracowanie odpowiedzi przez studentów;

- zajęcia online za pomocą aplikacji TEAMS - zajęcia odbywają się w zaplanowanych w programie studiów terminie;

- umieszczanie prezentacji, zadań do wykonania oraz innych materiałów na aplikacji teams

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)