Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka edukacji plastycznej 10-1S-MEP2
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metodyka edukacji plastycznej 10-1S-MEP2
Zajęcia Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 (2019Ln) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 3511
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3511
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-06-07 15:45 : 18:10 sala 3511
Budynek z aulami C
2020-06-20 15:45 : 18:10 sala 3511
Budynek z aulami C
2020-06-21 15:45 : 18:10 sala 3511
Budynek z aulami C
2020-06-28 10:30 : 12:55 sala 3511
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Lowenfeld V. Brittain W.L. Twórczość a rozwój umysłowy dziecka PWN Warszawa 1977

Popek St. Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych, WSiP Warszawa 1987

Natorff A., Wasiluk K., Wychowanie plastyczne w przedszkolu, WSiP Warszawa 1990

Literatura uzupełniająca

Popek St. Barwy i psychika Lublin 2001

Popek St. Psychologia twórczości plastycznej Kraków 2010

Marcinkowska K., Michejda-Kowalska K.: Barwne fantazje. WSiP, Warszawa 1993

20.03.2020 Na czas edukacji zdalnej poleca się korzystanie z następujących źródeł dostępnych zdalnie:

- I.Dziubek, E.Krym, Wychowanie przez sztukę. Edukacja plastyczna w nauczaniu zintegrowanym. Program autorski. I.Dziubek, E.Krym

- S. L. Popek, Psychologia twórczości plastycznej. S. L. Pope

- Elementarz XXI wieku. Teczka artysty (Nowa Era)

- Rysunek dziecka w diagnozie psychopedagogicznej. Praca zbiorowa (Verlag Dashofer)

https://www.przedszkola.edu.pl/tworczosc-plastyczna-dzieci-w-wieku-przedszkolnym.html

https://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/2714/1/Beata_Kunat_Rola_nauczyciela_we_wspieraniu_aktywności_plastycznej_dzieci_postulaty_i_rzeczywistość.pdf

http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Edukacja_Elementarna_w_Teorii_i_Praktyce_kwartalnik_dla_nauczycieli_/Edukacja_Elementarna_w_Teorii_i_Praktyce_kwartalnik_dla_nauczycieli_-r2008-t-n4/Edukacja_Elementarna_w_Teorii_i_Praktyce_kwartalnik_dla_nauczycieli_-r2008-t-n4-s5-18/Edukacja_Elementarna_w_Teorii_i_Praktyce_kwartalnik_dla_nauczycieli_-r2008-t-n4-s5-18.pdf

Zakres tematów:

Kształtowanie postawy estetycznej i twórczej.

Rozwijanie motywacji do podejmowania aktywności poznawczej i twórczej.

Inspirowanie twórczego działania, pobudzanie wyobraźni, rozwijanie ekspresji w celu wyrażania własnych przeżyć.

Rozbudzenie potrzeb wyrażania i kreowania siebie poprzez plastykę, indywidualny styl wypowiedzi.

Zapoznanie z twórczością plastyczną dzieci wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego.

Testy rysunkowe i wolnych skojarzeń badające poziom wyobraźni.

Warsztaty pracy - opanowanie różnych technik plastycznych.

Język plastyczny - zapoznanie studentów z podstawowymi terminami i słownictwem do określania problemów plastycznych - środków wyrazu plastycznego, ich wzajemnych powiązań (kreska, bryła, kompozycja itp.

Zapoznanie studentów z podstawową terminologią z wiedzy o architekturze i sztukach plastycznych (malarstwo, rysunek, grafika, rzeźba itp.) i ich twórcach, sztuka ludowa.

W związku z wprowadzeniem kształcenia na odległość treści przedmiotu nie ulegają zmianie; w czasie prowadzenia edukacji zdalnej wyznaczono studentom następujące zadania:

Esej - TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA DZIECKA

Portfolio- siedem prac plastycznych wykonanych w różnych technikach

Metody dydaktyczne:

zajęcia warsztatowe, plenery plastyczne

Metody pracy na odległość:

- kontakt ze studentami odbywał się będzie drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl

Metody i kryteria oceniania:

Portfolio prac plastycznych wykonanych w różnych technikach

Esej nt twórczości plastycznej dzieci

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA II ZZ/PE-EDW

Uwagi:

Godziny kontaktowe: ćwiczenia – 21h (godziny naoczne)

Przygotowanie się do zajęć: 30 h

Sumaryczna liczba punktów: 1 ECTS

Kryteria zaliczenia przedmiotu nie ulegają zmianie po 20.03.2020

Realizacja zajęć w trybie zdalnym z uwagi na brak dostępu niektórych osób do sprzętu komputerowego oraz internetu, w sposób asynchroniczny za pomocą poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl

Studenci są systematycznie informowani o ich postępach w czasie kontaktów asynchronicznych z nauczycielem akademickim prowadzącym przedmiot; student ma możliwość zadawania poprzez pocztę w domenie aps.lub, w razie potrzeby, telefonicznie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.