Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów – metodyka projektowania działań 10-0S-SPE
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów – metodyka projektowania działań 10-0S-SPE
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 3235
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-03-30 11:40 : 13:15 sala 3235
Budynek z aulami C
2020-04-06 11:40 : 12:25 sala 3235
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Antoszkiewicz
Literatura:

KONWENCJA O PRAWACH OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Opracowanie w tekście Łatwym do czytania

www.psouu.org.pl;

Konwencja o prawach dziecka.

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19911200526/T/D19910526L.pdf

Olechowska A.(2006). Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach. Część 8.

https://www.academia.edu/30058388/Edukacja_dzieci_o_specjalnych_potrzebach

Film :Ja uczeń pierwszej klasy

https://www.sp213.pl/film.html

Zakres tematów:

1. Jakie prawa dziecka gwarantują : Konwencja o prawach dziecka – ratyfikowana w 1991 r.i Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych – ratyfikowana w 2012 r.

2. Jakie podstawowe prawa zapewnia Ustawa o systemie oświaty

3. Dla jakiej grupy uczniów organizuje się kształcenie specjalne

4. Jaka podstawę programową realizują uczniowie niepełnosprawni intelektualnie

5. Na czym polega wsparcie ucznia poprzez zajęcia rewalidacyjne

6. W jakiej formie jest udzielana w szkole pomoc psychologiczno – pedagogiczna w trakcie bieżącej pracy z uczniem

Metody dydaktyczne:

praca zdalna na odległość;

kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem

poczty w domenie aps.edu.pl

Metody i kryteria oceniania:

treści z okresu nauki w systemie zdalnym będą weryfikowane

aktywnością studentów i opracowaniem zagadnienia wiodącego

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DZPC-TYF-ED

umiejętność opracowanie zagadnienia : Jakimi instrumentami wsparcia skutkuje stwierdzenie potrzeby specjalnej organizacji nauki i metod pracy (kształcenie specjalne)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.