Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka [10-2S-MWE] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka [10-2S-MWE]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 36
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ariadna Ciążela
Literatura:

Rogers S., Dawson G. (2015) Early Start Denver Model dla małych dzieci z autyzmem. Wspieranie komunikacji , uczenia się i rozwoju społecznego . Fundacja rozwiązać autyzm, Warszawa

Rogers. S., dawson G., Vismara L. (2015) Metoda wczesnego startu dla dzieci z autyzmem. Wyd. UJ. Kraków.

Reddy l. (2014) Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka. PWN, Warszawa

Nitsh C., Hunter G. (2012) Wspieranie rozwoju dziecka. Wyd. Olesiejuk

Kołakowski A., Pisula A (20140 Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot

Odochwska -Szlachcic B., Mierzejewska B. (2013) Wzrok i słuch - zmysły wiodące w uczeniu sie w aspekcie integracji sensorycznej. Harmonia, Sopot

Kranowwitz C. (2012) Nie -zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Harmonia, Sopot

Piotrowicz R., Walkiewicz-Krutak M. (red.) Małe dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS.

Bates J., Munday S.(2005). Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane. Warszawa: Liber

Faber A., Mazlish E.(1993). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd. „Media Rodzina of Poznań, Inc”

Galloway Ch. (1988). Psychologia uczenia się i nauczania. Tom I. Warszawa: PWN

McGinnis E., Goldstein A.P.(2003). Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Warszawa: Instytut Amity

Palomares S., Schilling D., Winch C. (2008). Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. Warszawa: Fraszka edukacyjna

Schaffer H. R. (2006). Rozwój społeczny, Dzieciństwo i młodość. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Striefel S. (2000). Jak uczyć przez modelowanie i imitację. Gdańsk: SPOA

Zakres tematów:

Treści programowe:

1.Rozwój społeczny i emocjonalny – usystematyzowanie wiedzy, przypomnienie wiadomości

2.Podstawy rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka

3.Znaczenie wczesnych interakcji dla dalszego rozwoju emocjonalno- społecznego dziecka

4.Diagnozowanie dziecięcych umiejętności społecznych, a planowanie działań terapeutycznych

5.Metody nauczania umiejętności społecznych (modelowanie, odgrywanie ról, udzielanie informacji zwrotnych, transfer)

6.Jak pomóc dziecku poradzić sobie z emocjami? Etapy pracy nad wyrażaniem emocji negatywnych.

7.Planowanie działań wspierających rozwój emocjonalny i społeczny dziecka

8.Metody wspierające rodzinę w działaniach wspierających rozwój społeczno- emocjonalny dziecka.

Metody dydaktyczne:

1.Asymilacji wiedzy: pogadanka, praca z tekstem, dyskusja

2.Samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda sytuacyjna, analiza przypadków

3.Praktyczna: inscenizacja, symulacja

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA III ZZ/PC-WWR-WY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)