Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka [10-2S-MWE]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka [10-2S-MWE] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 36 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Ariadna Ciążela | ||||||||||
Literatura: |
Rogers S., Dawson G. (2015) Early Start Denver Model dla małych dzieci z autyzmem. Wspieranie komunikacji , uczenia się i rozwoju społecznego . Fundacja rozwiązać autyzm, Warszawa Rogers. S., dawson G., Vismara L. (2015) Metoda wczesnego startu dla dzieci z autyzmem. Wyd. UJ. Kraków. Reddy l. (2014) Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka. PWN, Warszawa Nitsh C., Hunter G. (2012) Wspieranie rozwoju dziecka. Wyd. Olesiejuk Kołakowski A., Pisula A (20140 Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot Odochwska -Szlachcic B., Mierzejewska B. (2013) Wzrok i słuch - zmysły wiodące w uczeniu sie w aspekcie integracji sensorycznej. Harmonia, Sopot Kranowwitz C. (2012) Nie -zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Harmonia, Sopot Piotrowicz R., Walkiewicz-Krutak M. (red.) Małe dziecko dużo pomysłów Wybrane obszary wspomagania rozwoju małego dziecka Wyd. APS. Bates J., Munday S.(2005). Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane. Warszawa: Liber Faber A., Mazlish E.(1993). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd. „Media Rodzina of Poznań, Inc” Galloway Ch. (1988). Psychologia uczenia się i nauczania. Tom I. Warszawa: PWN McGinnis E., Goldstein A.P.(2003). Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Warszawa: Instytut Amity Palomares S., Schilling D., Winch C. (2008). Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. Warszawa: Fraszka edukacyjna Schaffer H. R. (2006). Rozwój społeczny, Dzieciństwo i młodość. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Striefel S. (2000). Jak uczyć przez modelowanie i imitację. Gdańsk: SPOA |
||||||||||
Zakres tematów: |
Treści programowe: 1.Rozwój społeczny i emocjonalny – usystematyzowanie wiedzy, przypomnienie wiadomości 2.Podstawy rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka 3.Znaczenie wczesnych interakcji dla dalszego rozwoju emocjonalno- społecznego dziecka 4.Diagnozowanie dziecięcych umiejętności społecznych, a planowanie działań terapeutycznych 5.Metody nauczania umiejętności społecznych (modelowanie, odgrywanie ról, udzielanie informacji zwrotnych, transfer) 6.Jak pomóc dziecku poradzić sobie z emocjami? Etapy pracy nad wyrażaniem emocji negatywnych. 7.Planowanie działań wspierających rozwój emocjonalny i społeczny dziecka 8.Metody wspierające rodzinę w działaniach wspierających rozwój społeczno- emocjonalny dziecka. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1.Asymilacji wiedzy: pogadanka, praca z tekstem, dyskusja 2.Samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda sytuacyjna, analiza przypadków 3.Praktyczna: inscenizacja, symulacja |
||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA III ZZ/PC-WWR-WY |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.