Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia [10-0S-SPD] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia [10-0S-SPD]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 3235
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Antoszkiewicz
Literatura:

KONWENCJA O PRAWACH OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Opracowanie w tekście Łatwym do czytania

www.psouu.org.pl;

Konwencja o prawach dziecka.

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19911200526/T/D19910526L.pdf

Olechowska A.(2006). Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach. Część 8.

https://www.academia.edu/30058388/Edukacja_dzieci_o_specjalnych_potrzebach

Film :Ja uczeń pierwszej klasy

https://www.sp213.pl/film.html

Zakres tematów:

1. Jakie prawa dziecka gwarantują : Konwencja o prawach dziecka – ratyfikowana w 1991 r. i Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych – ratyfikowana w 2012 r.

2. Jakie podstawowe prawa zapewnia Ustawa o systemie oświaty

3. Koncepcja specjalnych potrzeb edukacyjnych. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych, grupy osób o specjalnych potrzebach, kryteria wyróżniania i rodzaje trudności w uczeniu się, rodzaje specjalnego wsparcia.

4. Jaka podstawę programową realizują uczniowie niepełnosprawni intelektualnie

5. Zasady udzielania specjalnego wsparcia edukacyjnego. Na czym polega wsparcie ucznia poprzez zajęcia rewalidacyjne

6. W jakiej formie jest udzielana w szkole pomoc psychologiczno – pedagogiczna w trakcie bieżącej pracy z uczniem

7. Praktyczne aspekty zaspokajania w szkole i w klasie specjalnych potrzeb uczniów

Metody dydaktyczne:

praca zdalna na odległość;

kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem

poczty w domenie aps.edu.pl

Metody i kryteria oceniania:

treści z okresu nauki w systemie zdalnym będą weryfikowane testem na koniec

semestru i uwzględnione w ocenie końcowej

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DZPE-ASK-EK

Na podstawie filmu "Ja, uczeń pierwszej klasy" proszę wykazać specyfikę kształcenia uczniów w szkole specjalnej

Jakimi instrumentami wsparcia skutkuje stwierdzenie potrzeby specjalnej organizacji nauki i metod pracy (kształcenie specjalne)

Definiowanie potrzeb specjalnych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)