Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia [10-0S-SPD]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia [10-0S-SPD] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Antoszkiewicz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
KONWENCJA O PRAWACH OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Opracowanie w tekście Łatwym do czytania www.psouu.org.pl; Konwencja o prawach dziecka. http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19911200526/T/D19910526L.pdf Olechowska A.(2006). Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach. Część 8. https://www.academia.edu/30058388/Edukacja_dzieci_o_specjalnych_potrzebach Film :Ja uczeń pierwszej klasy https://www.sp213.pl/film.html |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Jakie prawa dziecka gwarantują : Konwencja o prawach dziecka – ratyfikowana w 1991 r. i Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych – ratyfikowana w 2012 r. 2. Jakie podstawowe prawa zapewnia Ustawa o systemie oświaty 3. Koncepcja specjalnych potrzeb edukacyjnych. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych, grupy osób o specjalnych potrzebach, kryteria wyróżniania i rodzaje trudności w uczeniu się, rodzaje specjalnego wsparcia. 4. Jaka podstawę programową realizują uczniowie niepełnosprawni intelektualnie 5. Zasady udzielania specjalnego wsparcia edukacyjnego. Na czym polega wsparcie ucznia poprzez zajęcia rewalidacyjne 6. W jakiej formie jest udzielana w szkole pomoc psychologiczno – pedagogiczna w trakcie bieżącej pracy z uczniem 7. Praktyczne aspekty zaspokajania w szkole i w klasie specjalnych potrzeb uczniów |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca zdalna na odległość; kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
treści z okresu nauki w systemie zdalnym będą weryfikowane testem na koniec semestru i uwzględnione w ocenie końcowej |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZPE-ASK-EK Na podstawie filmu "Ja, uczeń pierwszej klasy" proszę wykazać specyfikę kształcenia uczniów w szkole specjalnej Jakimi instrumentami wsparcia skutkuje stwierdzenie potrzeby specjalnej organizacji nauki i metod pracy (kształcenie specjalne) Definiowanie potrzeb specjalnych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.