Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie i nauczanie integracyjne [10-1S-WII] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wychowanie i nauczanie integracyjne [10-1S-WII]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 3131/3132
Budynek z aulami C jaki jest adres?
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 3093/3094
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Antoszkiewicz
Literatura:

Firkowska-Mankiewicz A. (2012), Edukacja włączająca zadaniem na dziś polskiej szkoły, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa

https://docplayer.pl/21505518-Edukacja-wlaczajaca-zadaniem-na-dzis-polskiej-szkoly.html

Chrzanowska I., Szumski G. /red./ (2019), Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Wyd. FRSE, Warszawa

https://dziendobry.tvn.pl/a/nauczyciel-wspomagajacy-jaka-pelni-role

https://erasmusplus.org.pl/podstrony-akcji/edukacja-szkolna/edukacja-wlaczajaca-od-zalozen-do-praktyki/

Chrzanowska I. (2011), Szanse edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

w: Koniński Kurier Oświatowy Nr 2 (93) Rok XIX

Wykaz najważniejszych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie szkół.Analiza rozporządzeń MEN dot. Organizacji kształcenia specjalnego oraz organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zakres tematów:

Cele i założenia edukacji włączającej oraz uwarunkowania prawne

Kluczowe pojęcia: rozwój słownictwa związanego z inkluzją

Założenia edukacji włączającej w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Organizacja kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno pedagogicznej w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej

Dostarczanie pomocy i wsparcia w odpowiedzi na różne potrzeby uczniów

Zadania szkoły w zakresie organizacji kształcenia specjalnego

Zadania zespołu pracującego z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Projektowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych

Budowanie pozytywnego nastawienia nauczycieli do pracy w zróżnicowanej grupie

uczniów i zaspokajania ich potrzeb

Występowanie w środowisku nauczania barier ograniczających pełne

i aktywne uczestnictwo w życiu społecznym

Rozwiązania organizacyjne w edukacji mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych

(pomoc psychologiczno-pedagogiczna, kształcenie specjalne, dostosowanie wymagań

edukacyjnych, indywidualizacja nauczania);

Warunki sprzyjające inkluzji na poziomie lokalnym – zadania szkoły (nauczycieli, specjalistów),

poradni, organu prowadzącego, innych instytucji.

Słabe strony i zagrożenia związane z edukacją włączającą

Silne strony i szanse związane z edukacją włączającą

Metody dydaktyczne:

praca zdalna na odległość;

kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem

poczty w domenie aps.edu.p

Metody i kryteria oceniania:

treści z okresu nauki w systemie zdalnym będą weryfikowane testem na koniec

semestru i uwzględnione w ocenie końcowej

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DZPE-PWK 2

Czym się różni inkluzja od integracji

Warunki skutecznej edukacji wszystkich uczniów .

Działania wspierające rozwój ucznia ze SPE

Od czego uzależnione są pozytywne postawy nauczycieli wobec idei włączenia?

Jaką rolę pełni nauczyciel wspomagający?

Współpraca nauczyciela wspomagającego z innymi nauczycielami

Edukacja włączająca – moje kompetencje i potrzeby

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)