Wychowanie i nauczanie integracyjne [10-1S-WII]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wychowanie i nauczanie integracyjne [10-1S-WII] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Antoszkiewicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Firkowska-Mankiewicz A. (2012), Edukacja włączająca zadaniem na dziś polskiej szkoły, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa https://docplayer.pl/21505518-Edukacja-wlaczajaca-zadaniem-na-dzis-polskiej-szkoly.html Chrzanowska I., Szumski G. /red./ (2019), Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Wyd. FRSE, Warszawa https://dziendobry.tvn.pl/a/nauczyciel-wspomagajacy-jaka-pelni-role https://erasmusplus.org.pl/podstrony-akcji/edukacja-szkolna/edukacja-wlaczajaca-od-zalozen-do-praktyki/ Chrzanowska I. (2011), Szanse edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w: Koniński Kurier Oświatowy Nr 2 (93) Rok XIX Wykaz najważniejszych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie szkół.Analiza rozporządzeń MEN dot. Organizacji kształcenia specjalnego oraz organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Cele i założenia edukacji włączającej oraz uwarunkowania prawne Kluczowe pojęcia: rozwój słownictwa związanego z inkluzją Założenia edukacji włączającej w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Organizacja kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno pedagogicznej w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej Dostarczanie pomocy i wsparcia w odpowiedzi na różne potrzeby uczniów Zadania szkoły w zakresie organizacji kształcenia specjalnego Zadania zespołu pracującego z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Projektowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych Budowanie pozytywnego nastawienia nauczycieli do pracy w zróżnicowanej grupie uczniów i zaspokajania ich potrzeb Występowanie w środowisku nauczania barier ograniczających pełne i aktywne uczestnictwo w życiu społecznym Rozwiązania organizacyjne w edukacji mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych (pomoc psychologiczno-pedagogiczna, kształcenie specjalne, dostosowanie wymagań edukacyjnych, indywidualizacja nauczania); Warunki sprzyjające inkluzji na poziomie lokalnym – zadania szkoły (nauczycieli, specjalistów), poradni, organu prowadzącego, innych instytucji. Słabe strony i zagrożenia związane z edukacją włączającą Silne strony i szanse związane z edukacją włączającą |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca zdalna na odległość; kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.p |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
treści z okresu nauki w systemie zdalnym będą weryfikowane testem na koniec semestru i uwzględnione w ocenie końcowej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZPE-PWK 1 Czym się różni inkluzja od integracji Warunki skutecznej edukacji wszystkich uczniów . Działania wspierające rozwój ucznia ze SPE Od czego uzależnione są pozytywne postawy nauczycieli wobec idei włączenia? Jaką rolę pełni nauczyciel wspomagający? Współpraca nauczyciela wspomagającego z innymi nauczycielami Edukacja włączająca – moje kompetencje i potrzeby |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.