Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programy i pakiety edukacyjne [10-1S-PPE1] Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Programy i pakiety edukacyjne [10-1S-PPE1]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Witkowska-Tomaszewska
Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. J. Skrzypczak, Podręcznik szkolny. Wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania, Poznań 2003

2. E. Zalewska, Programy kształcenia i podręczniki szkolne w edukacji początkowej jako „wybór z kultury, [w:] D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa 2009.

3. E. Zalewska, Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno- analitycznym, [za:] T. Höhne, Schulbuchwissen. Umrisse einer Wissen Und Mediwntheorie des Schulbuches, [w:] L. Huryło, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Kraków 2009.

4. R. J. Marzano Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012

5. Podstawa programowa z komentarzami: Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, MEN, Warszawa 2009

6. Witkowska-Tomaszewska, Podręcznik jako narzędzie kreowania podmiotowości [w:] Bałachowicz J., Witkowska-Tomaszewska, Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości, Wyd. APS, Warszawa 2015

Literatura dodatkowa

7. R. J. Marzano Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012

8. Podstawa programowa z komentarzami: Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, MEN, Warszawa 2009

Zakres tematów:

1Program edukacji wczesnoszkolnej. Podstawy teoretyczne tworzenia programów szkolnych (Cele, zadania nauczyciela, treści programowe) .(4h)

3. Metodyka tworzenia autorskich projektów edukacyjnych. Konstrukcja projektu. Metody składania i finnsowania autorskich proejtów edukacyjnych. Przykłady projektów (5h)

4. (6h) Elementarz, pakiety edukacyjny. (Projekt studencki ewaluacja wybranego podręcznika szkolnego.)

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

Projektowa, dyskusja, burza mózgów.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

Przygotowanie ewaluacji jednego wybranego podręcznika do edukacji wczesnoszkolnej (praca zespołowa)

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DZPE-PWK 1

Nakład pracy studenta:

Przygotowanie się do zajęć, czytanie lektury (15h)

Przygotowanie się do zajęć (5h)

Przygotowanie projektu (15h)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)