Programy i pakiety edukacyjne [10-1S-PPE1]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Programy i pakiety edukacyjne [10-1S-PPE1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Witkowska-Tomaszewska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. J. Skrzypczak, Podręcznik szkolny. Wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania, Poznań 2003 2. E. Zalewska, Programy kształcenia i podręczniki szkolne w edukacji początkowej jako „wybór z kultury, [w:] D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa 2009. 3. E. Zalewska, Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno- analitycznym, [za:] T. Höhne, Schulbuchwissen. Umrisse einer Wissen Und Mediwntheorie des Schulbuches, [w:] L. Huryło, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Kraków 2009. 4. R. J. Marzano Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012 5. Podstawa programowa z komentarzami: Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, MEN, Warszawa 2009 6. Witkowska-Tomaszewska, Podręcznik jako narzędzie kreowania podmiotowości [w:] Bałachowicz J., Witkowska-Tomaszewska, Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości, Wyd. APS, Warszawa 2015 Literatura dodatkowa 7. R. J. Marzano Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012 8. Podstawa programowa z komentarzami: Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, MEN, Warszawa 2009 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1Program edukacji wczesnoszkolnej. Podstawy teoretyczne tworzenia programów szkolnych (Cele, zadania nauczyciela, treści programowe) .(4h) 3. Metodyka tworzenia autorskich projektów edukacyjnych. Konstrukcja projektu. Metody składania i finnsowania autorskich proejtów edukacyjnych. Przykłady projektów (5h) 4. (6h) Elementarz, pakiety edukacyjny. (Projekt studencki ewaluacja wybranego podręcznika szkolnego.) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: Projektowa, dyskusja, burza mózgów. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Przygotowanie ewaluacji jednego wybranego podręcznika do edukacji wczesnoszkolnej (praca zespołowa) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZPE-PWK 1 Nakład pracy studenta: Przygotowanie się do zajęć, czytanie lektury (15h) Przygotowanie się do zajęć (5h) Przygotowanie projektu (15h) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.