Metodyka kształcenia i wychowania w przedszkolu specjalnym [10-2S-MSP]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka kształcenia i wychowania w przedszkolu specjalnym [10-2S-MSP] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Iwona Konieczna |
Zakres tematów: |
16.03.2020 W odniesieniu do treści z wykładu realizowanego w trybie stacjonarnym w Akademii na temat Biopsychicznych uwarunkowań rozwojowych dziecka studenci w parach dokonują charakterystyki rozwojowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - w obszarze fizycznym, psychicznym (w tym funkcji poznawczych) oraz społecznym. Pracę przesyłają w wersji elektronicznej. 23.03.2020 Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu jedno z podstawowych zadań przedszkola. Proszę zastanowić się i napisać, w jaki sposób przedszkole podczas jakich działań/aktywności może stymulować rozwój dzieci z niepełnosprawnością intelektualną? To zadanie proszę również przygotować w parach, w wersji elektronicznej do 28.03. 30.03.2020 Analiza rozporządzenia o pomocy psychologiczno - pedagogicznej udzielanej dziecku z niepełnosprawnością w przedszkolu - Kto organizuje pomoc, jakie są formy pomocy, rodzaje specjalistycznych zajęć 6.04.2020 Projektowanie obszarów w zakresie dokonywanej diagnozy, której celem jest poznanie trudności i możliwości małego dziecka z niepełnosprawnością. Praca w parach opracowana w wersji elektronicznej 20.02.2020 Analiza działań placówki w zakresie wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. Ćwiczenie w parach opracowane w wersji elektronicznej, przesłane do 26.04. 27.04.2020 Omówienie podstawowych pojęć z obszaru diagnozy małego dziecka w przedszkolu: typy i rodzaje diagnoz, cechy dobrej diagnozy, trudności diagnosty w procesie diagnozowania małego dziecka z niepełnosprawnością - praca w parach - zajęcia i zadania na Teams 4.05. Omówienie podstawowych metod, technik diagnozy pedagogicznej małego dziecka, wyodrębnienie obszarów do diagnozy - zajęcia i zadania na Teams 11.05.2020 Projektowanie narzędzi do oceny funkcjonowania dziecka w różnych obszarach - zajęcia na Teams 18.05.2020 Analiza narzędzi diagnostycznych, omówienie struktury scenariusza, różnica między scenariuszem i konspektem - zajęcia na Teams 25.05.2020 Opracowywanie scenariuszy zajęć - zajęcia na Teams 1.06.2020 Omówienie opracowanych scenariuszy wraz ze wskazaniem obszarów wsparcia dziecka, zaliczenie |
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa dla II DZ/PC-ERI-ED 1 Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w każdy poniedziałek w godz. 9.50 - 11.25 za pośrednictwem poczty e - mail grupy. Od 20.04. z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej platformie. gr. I https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a55384981d98c4b81ad10701f532c9e9d%40thread.tacv2/conversations?groupId=4cdb2236-614f-4e50-8928-d60939a14fdf&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.