Monitorowanie rozwoju dziecka [10-0S-MRD]
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Monitorowanie rozwoju dziecka [10-0S-MRD] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Kupiec | ||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Jarosz E., Wysocka E (2006), Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa. 2. Skarbek K., Wrońska I. (2017), Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wyd. CEBP, Kraków. 3. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2016), Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski. Bliżej Przedszkola, Kraków. 4. Kubiczek B. (2018), Sztuka oceniania. Motywowanie uczniów do rozwoju. Wyd. Nowik, Opole. 5. Schaffer R. (2013), Psychologia dziecka. PWN, Warszawa. 6. Brzezińska A. I. (2013), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, rozdz.7, 8, 9, 10. GWP, Gdańsk. 7. Krasowicz-Kupis G. (red.) (2009), Diagnoza dysleksji. Najważniejsze problemy. Harmonia, Gdańsk. 8. Włoch A., Włoch S. (2009), Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Warszawa. 9. Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego oraz Podstawa Programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej; Rozp. MEN z dn. 14.02.2017., Dz. U. z 2017., poz. 356. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
I. Monitorowanie i diagnozowanie rozwoju dziecka jako zadanie nauczyciela w świetle aktów prawnych. (1h) II. Obszary monitorowania rozwoju dzieci w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej (2h) III. Właściwości rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (2h) IV. Wybrane metody, techniki i narzędzia diagnozy rozwoju dziecka w przedszkolu i w szkole. Rola obserwacji nauczycielskiej. (4h) V. Analiza przypadku. Konstruowanie projektu postępowania badawczego. Prezentacje. (6h) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca w parze, praca w grupie, dyskusja, projekty |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zasady zaliczenia: obecność, aktywność, projekt narzędzia, dzienniczek obserwacji dziecka |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DZPC-TYF-ED |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.