Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Monitorowanie rozwoju dziecka [10-0S-MRD] Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Monitorowanie rozwoju dziecka [10-0S-MRD]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 1070/1071
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Monika Kupiec
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Jarosz E., Wysocka E (2006), Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa.

2. Skarbek K., Wrońska I. (2017), Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wyd. CEBP, Kraków.

3. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2016), Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski. Bliżej Przedszkola, Kraków.

4. Kubiczek B. (2018), Sztuka oceniania. Motywowanie uczniów do rozwoju. Wyd. Nowik, Opole.

5. Schaffer R. (2013), Psychologia dziecka. PWN, Warszawa.

6. Brzezińska A. I. (2013), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, rozdz.7, 8, 9, 10. GWP, Gdańsk.

7. Krasowicz-Kupis G. (red.) (2009), Diagnoza dysleksji. Najważniejsze problemy. Harmonia, Gdańsk.

8. Włoch A., Włoch S. (2009), Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Warszawa.

9. Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego oraz Podstawa Programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej; Rozp. MEN z dn. 14.02.2017., Dz. U. z 2017., poz. 356.

Zakres tematów:

I. Monitorowanie i diagnozowanie rozwoju dziecka jako zadanie nauczyciela w świetle aktów prawnych. (1h)

II. Obszary monitorowania rozwoju dzieci w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej (2h)

III. Właściwości rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (2h)

IV. Wybrane metody, techniki i narzędzia diagnozy rozwoju dziecka w przedszkolu i w szkole. Rola obserwacji nauczycielskiej. (4h)

V. Analiza przypadku. Konstruowanie projektu postępowania badawczego. Prezentacje. (6h)

Metody dydaktyczne:

praca w parze, praca w grupie, dyskusja, projekty

Metody i kryteria oceniania:

Zasady zaliczenia: obecność, aktywność, projekt narzędzia, dzienniczek obserwacji dziecka

Uwagi:

gr ćwiczeniowa II DZPC-TYF-ED

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)