Rozwój mowy, gotowość do nauki czytania i pisania – metodyka [10-1S-RMG1]
Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 3
Przedmiot: | Rozwój mowy, gotowość do nauki czytania i pisania – metodyka [10-1S-RMG1] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Szurowska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: E. Słodownik-Rycaj, O mowie dziecka. Jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju (rozdz.1 i 2) L. Kaczmarek, Nasze dziecko uczy się mowy (rozdz.: Okresy kształtowania się mowy dziecka) D. Emiluta-Rozya, H. Mierzejewska, P. Atys, Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich E. Gruszczyk-Kolczyńska (red.), Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu (rozdz.: Dbałość o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy) A. Brzezińska, Czytanie i pisanie - nowy język dziecka (część 1, par.: 2.1, 2.2), D. Klus-Stańska, M. Nowicka, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej (rozdz. 1) M. Bogdanowicz, Metoda Dobrego Startu Literatura uzupełniająca: D. Emiluta-Rozya, Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym E. Słodownik-Rycaj,Gry i zabawy językowe, Jak pomagać dziecku w przyswajaniu języka G. Krasowicz-Kupis, Rozwój świadomości językowej dziecka. Teoria i praktyka I. Koźmińska, E. Olszewska, Wychowanie przez czytanie |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści laboratorium: 1. Wspieranie rozwoju mowy - rodzaje działań, częstotliwość, zalecenia do realizacji. 2. Nauczycielska diagnoza gotowości do nauki czytania i pisania. 3. Metody stymulowania gotowości do nauki czytania i pisania 4. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym 5. Wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie gotowości do nauki czytania i pisania w placówce przedszkolnej, pierwszej klasie szkoły podstawowej i w rodzinie |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda projektu, metody słowne, metody problemowe |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
podstawą zaliczenia jest: aktywny udział na zajęciach, czytanie zadanej literatury, opracowanie prac zaliczeniowych, współpraca z grupą |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa II DZPE-WPW 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.