Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Rozwój mowy, gotowość do nauki czytania i pisania – metodyka 10-1S-RMG1
Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Rozwój mowy, gotowość do nauki czytania i pisania – metodyka 10-1S-RMG1
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019Z) (zakończony)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
sala 2223/2224
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Beata Szurowska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

E. Słodownik-Rycaj, O mowie dziecka. Jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju (rozdz.1 i 2)

L. Kaczmarek, Nasze dziecko uczy się mowy (rozdz.: Okresy kształtowania się mowy dziecka)

D. Emiluta-Rozya, H. Mierzejewska, P. Atys, Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich

E. Gruszczyk-Kolczyńska (red.), Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu (rozdz.: Dbałość o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy)

A. Brzezińska, Czytanie i pisanie - nowy język dziecka (część 1, par.: 2.1, 2.2),

D. Klus-Stańska, M. Nowicka, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej (rozdz. 1)

M. Bogdanowicz, Metoda Dobrego Startu

Literatura uzupełniająca:

D. Emiluta-Rozya, Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym

E. Słodownik-Rycaj,Gry i zabawy językowe, Jak pomagać dziecku w przyswajaniu języka

G. Krasowicz-Kupis, Rozwój świadomości językowej dziecka. Teoria i praktyka

I. Koźmińska, E. Olszewska, Wychowanie przez czytanie

Zakres tematów:

Treści laboratorium:

1. Wspieranie rozwoju mowy - rodzaje działań, częstotliwość, zalecenia do realizacji.

2. Nauczycielska diagnoza gotowości do nauki czytania i pisania.

3. Metody stymulowania gotowości do nauki czytania i pisania

4. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym

5. Wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie gotowości do nauki czytania i pisania w placówce przedszkolnej, pierwszej klasie szkoły podstawowej i w rodzinie

Metody dydaktyczne:

metoda projektu, metody słowne, metody problemowe

Metody i kryteria oceniania:

podstawą zaliczenia jest: aktywny udział na zajęciach, czytanie zadanej literatury, opracowanie prac zaliczeniowych, współpraca z grupą

Uwagi:

gr warsztatowa II DZPE-WPW 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.