Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka specjalna [10-5F-DYS] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka specjalna [10-5F-DYS]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1208
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Mariusz Maciątek
Literatura:

Głodkowska, J. (2001). Zabawa i nauka w kręgu baśni. Warszawa: Wydawnictwo APS.

I. Oszmiago, Witaj przygodo! Baśniowe spotkania siłą sprawczą rozwoju ucznia, w: Kwartalnik RZPWE .edu nr 19 2018 wersja pdf (https://rcre.opolskie.pl/kwartalnik/)

Vopel, K. W. (2009). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Cz. 1-4. Kielce: Wydawnictwo „Jedność”.

Projekt jako metoda - https://www.ore.edu.pl/2017/12/projekt-edukacyjny-pokl/

A. Mikina, B. Zając – Metoda projektów w gimnazjum - https://www.ore.edu.pl/2017/12/projekt-edukacyjny-pokl/ - str. od 63.

Maria Kamińska. Metoda projektów jako metoda dydaktyczna. Rodn „WOM”. Bielsko-Biała.- METODA PROJEKTÓW JAKO METODA DYDAKTYCZNA

Urszula Poziomek Dominik Marszał Alina Małgorzata Skrobek ... – od str. 47

https://malaszkola.pl/scenariusze-projektow-edukacyjnych/materialy-do-pobrania-scenariusze - dzieci odkrywają świat

(np. o czym szumią drzewa s. 265) – przykłady projektu.

Przewodnik metodyczny dla nauczycieli: nowatorskie metody ...

Metody aktywizujące - Ośrodek Rozwoju Edukacji

M. Kuźnik. Wykorzystanie koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej praktyce pedagogicznej. Konteksty Pedagogiczne 1(6)/2016.

G. Kapica. Istota i wartości rozrywek umysłowych w świadomości nauczycieli klas początkowych. Kultura i Edukacja nr 1, 73-90/2005

Azrin, N. H. i Besalel, V. A. (2000). Jak stosować praktykę pozytywną, autokorekcję i hiperkorekcję. Seria: R. V. Hall, M. L. Hall, Jak kierować zachowaniem. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym.

Zakres tematów:

Metoda Baśniowych Spotkań - konstruowanie scenariusza

Gry interakcyjne i dydaktyczne - modyfikacja ćwiczenia - konstruowanie scenariusza w zakresie kształtowania umiejętności społecznych/grupowych w oparciu o gry i zabawy Vopla (14.03.2020)

Metoda projektu, metody aktywizujące (w tym Mindmapping)(28.03.2020r.)

Rozwinięcie zastosowania mind mapping'u, Techniki C. Freineta - dawnie j i obecnie, Rozrywki umysłowe w nauczaniu początkowym, Metody wychowawcze: praktyka pozytywna, autokorekcja, hiperkorekcja (18.04.2020)

Zagadnienia metod wychowawczych w rozwinięciu o Szkołę Super, zaliczenie zajęć (09.05.2020)

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia: przygotowanie prac zaliczeniowych - praca indywidualna i grupowa (wymiana mailowa między studentami w określonych grupach określonych w instruktażu mailowym - 2 os. max (MBS), 2-4 os. (Vopel)), metoda zdalna drogą mailową, dyskusje i omówienie indywidualne drogą mailową, przesyłanie instruktażu do wykonania zadań oraz materiałów dydaktycznych (pdf,power point,) do pracy samodzielnej.

przygotowanie planu projektu według wskazówek.

Autorefleksja na sugerowane, w opisie zajęć w postaci pdf,pytania odnośnie zastosowań metod alternatywnych w nauczaniu w kategoriach aktualne, zapomniane, nowatorskie.

Zagadnienia metod wychowawczych w rozwinięciu o Szkołę Super - opracowanie własne - wykład w formie pdf.

Metody i kryteria oceniania:

Przydzielone zadania są odsyłane do wykładowcy (lub przynoszone na zajęcia w zależności od dynamiki sytuacji) i stanowią zaliczenie cząstkowe - wykładowca jest w stałym kontakcie mailowym i telefonicznym z grupą.

przesyłanie pracy do wykładowcy.

Termin odsyłania prac zaliczeniowych - 03.05.2020r.

Kolokwium zorganizowane zostało w formie mailowej, forma została zmodyfikowana. Na podstawie otrzymanego materiału studenci konstruują pytania do przedmiotu. Konstrukcja i ilość pytań pozwoli na określenie zaangażowania w zdobywaniu informacji z zakresu przedmiotu dydaktyka specjalna, uzupełnieniem tej formy są prace zaliczeniowe. Czas przesłania zmodyfikowanej formy kolokwium 18.04-08.05.2020r.

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA II ZU/PC 6

zajęcia dotyczą spotkań 14.03.2020 (3h), 28.03.2020r. (3h), 18.04. (3h), 09.05 (3h).

09. 05. 2020 r. godz. 10.30-11.15 (Dostęp do konsultacji w czasie rzeczywistym przez aplikacje Messenger, nazwa "Mariusz Maciątek")

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)