Dydaktyka specjalna [10-5F-DYS]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 6
Przedmiot: | Dydaktyka specjalna [10-5F-DYS] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1208 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Mariusz Maciątek | ||||||||||||
Literatura: |
Głodkowska, J. (2001). Zabawa i nauka w kręgu baśni. Warszawa: Wydawnictwo APS. I. Oszmiago, Witaj przygodo! Baśniowe spotkania siłą sprawczą rozwoju ucznia, w: Kwartalnik RZPWE .edu nr 19 2018 wersja pdf (https://rcre.opolskie.pl/kwartalnik/) Vopel, K. W. (2009). Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Cz. 1-4. Kielce: Wydawnictwo „Jedność”. Projekt jako metoda - https://www.ore.edu.pl/2017/12/projekt-edukacyjny-pokl/ A. Mikina, B. Zając – Metoda projektów w gimnazjum - https://www.ore.edu.pl/2017/12/projekt-edukacyjny-pokl/ - str. od 63. Maria Kamińska. Metoda projektów jako metoda dydaktyczna. Rodn „WOM”. Bielsko-Biała.- METODA PROJEKTÓW JAKO METODA DYDAKTYCZNA Urszula Poziomek Dominik Marszał Alina Małgorzata Skrobek ... – od str. 47 https://malaszkola.pl/scenariusze-projektow-edukacyjnych/materialy-do-pobrania-scenariusze - dzieci odkrywają świat (np. o czym szumią drzewa s. 265) – przykłady projektu. Przewodnik metodyczny dla nauczycieli: nowatorskie metody ... Metody aktywizujące - Ośrodek Rozwoju Edukacji M. Kuźnik. Wykorzystanie koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej praktyce pedagogicznej. Konteksty Pedagogiczne 1(6)/2016. G. Kapica. Istota i wartości rozrywek umysłowych w świadomości nauczycieli klas początkowych. Kultura i Edukacja nr 1, 73-90/2005 Azrin, N. H. i Besalel, V. A. (2000). Jak stosować praktykę pozytywną, autokorekcję i hiperkorekcję. Seria: R. V. Hall, M. L. Hall, Jak kierować zachowaniem. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Metoda Baśniowych Spotkań - konstruowanie scenariusza Gry interakcyjne i dydaktyczne - modyfikacja ćwiczenia - konstruowanie scenariusza w zakresie kształtowania umiejętności społecznych/grupowych w oparciu o gry i zabawy Vopla (14.03.2020) Metoda projektu, metody aktywizujące (w tym Mindmapping)(28.03.2020r.) Rozwinięcie zastosowania mind mapping'u, Techniki C. Freineta - dawnie j i obecnie, Rozrywki umysłowe w nauczaniu początkowym, Metody wychowawcze: praktyka pozytywna, autokorekcja, hiperkorekcja (18.04.2020) Zagadnienia metod wychowawczych w rozwinięciu o Szkołę Super, zaliczenie zajęć (09.05.2020) |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: przygotowanie prac zaliczeniowych - praca indywidualna i grupowa (wymiana mailowa między studentami w określonych grupach określonych w instruktażu mailowym - 2 os. max (MBS), 2-4 os. (Vopel)), metoda zdalna drogą mailową, dyskusje i omówienie indywidualne drogą mailową, przesyłanie instruktażu do wykonania zadań oraz materiałów dydaktycznych (pdf,power point,) do pracy samodzielnej. przygotowanie planu projektu według wskazówek. Autorefleksja na sugerowane, w opisie zajęć w postaci pdf,pytania odnośnie zastosowań metod alternatywnych w nauczaniu w kategoriach aktualne, zapomniane, nowatorskie. Zagadnienia metod wychowawczych w rozwinięciu o Szkołę Super - opracowanie własne - wykład w formie pdf. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przydzielone zadania są odsyłane do wykładowcy (lub przynoszone na zajęcia w zależności od dynamiki sytuacji) i stanowią zaliczenie cząstkowe - wykładowca jest w stałym kontakcie mailowym i telefonicznym z grupą. przesyłanie pracy do wykładowcy. Termin odsyłania prac zaliczeniowych - 03.05.2020r. Kolokwium zorganizowane zostało w formie mailowej, forma została zmodyfikowana. Na podstawie otrzymanego materiału studenci konstruują pytania do przedmiotu. Konstrukcja i ilość pytań pozwoli na określenie zaangażowania w zdobywaniu informacji z zakresu przedmiotu dydaktyka specjalna, uzupełnieniem tej formy są prace zaliczeniowe. Czas przesłania zmodyfikowanej formy kolokwium 18.04-08.05.2020r. |
||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA II ZU/PC 6 zajęcia dotyczą spotkań 14.03.2020 (3h), 28.03.2020r. (3h), 18.04. (3h), 09.05 (3h). 09. 05. 2020 r. godz. 10.30-11.15 (Dostęp do konsultacji w czasie rzeczywistym przez aplikacje Messenger, nazwa "Mariusz Maciątek") |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.