Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej [10-5S-MPG]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej [10-5S-MPG] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:50
sala 3016 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3016 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||
Prowadzący: | Magda Lejzerowicz | ||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym,. Wyd. APS, Warszawa 2013. 2. Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna. Przewodnik: Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? MEN, Warszawa 2010. 3. Flis, R., Specyfika postępowania z uczniami w klasach integracyjnych, IBnD. 4. Rozporządzenie MEN z dn. 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.) ze zmianami wprowadzonymi rozporządzeniem zmieniającym rozporządzenie z dn. 20 sierpnia 2010 r. (Dz. U. Nr 156, poz. 1046) oraz z dn. 17 listopada 2010 r. (Dz. U. Nr 228, poz. 1491). 5. Rozporządzenia MEN z dn. 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, (opublikowane w Dz. U. Nr 4, poz. 17 w dn. 15 stycznia 2009 r.), załączniki: 2, 3, 4. 6. Reid J, Forrestal P, Cook J; " Uczenie się w małych grupach w klasie "; WSiP, W-wa 1996 7. Szumski G., Firkowska-Mankiewicz A., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Rau K., Ziętkiewicz E.: Jak aktywizować uczniów. „Burza mózgów” i inne techniki w edukacji. Oficyna E.Brudnik, A.Moszyńska, B.Owczarska Wydawnicza G&P, Poznań 2000."Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie" Zakład Wydawniczy SFS Kielce 2000. 2. Florek A.: Dziecko w grupie. Warszawa, Wyd. Pedagog, 2010 3. Zacharuk T., Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów. Meritum. Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny Nr 1(20) 2011 |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody i formy realizacji przedmiotu na odległość Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie facebook, https://www.facebook.com/groups/813548725825972/. Kontakt telefoniczny 663191116 UWAGA: od 18 IV 20 ćwiczenia w dostępie synchronicznym w aplikacji Teams, https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa3c77868da834652a3861401fff1a954%40thread.tacv2/conversations?groupId=8feb33aa-102c-4813-b90a-d0d4ead3dfa5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 zajęcia: Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej zgodnie z harmonogramem zajęć . Ćwiczenia prowadzone aktywnie za pomocą wideorozmowy, zadawania pytań na żywo w trakcie zajęć, jak i na czacie. Zaliczenie ćwiczeń zaplanowano w trakcie ostatnich zajęć w dniu 10.05 w zespole w aplikacji teams. Konsultacje indywidulane za pośrednictwem aplikacji facebook, aplikacji teams, poczty elektronicznej oraz telefonicznie 663 191116 w godzinach dyżurów. Zaliczenie zostało przeprowadzone na platformie teams i wpisane do protokołu w usos. |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i formy oceniania ćwiczeń z przedmiotu prowadzonych zdalnie. Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie przesłanych prac: dostosowanie karty pracy do potrzeb uczniów z grupy zróżnicowanej, aktywności w trakcie zajęć, dyskusja w grupach zdalnych na wskazane tematy, wykonywania ćwiczeń na bieżąco w trakcie zajęć zdalnych w kontakcie za pomocą aplikacji facebook, od 18.04 za pomocą platformy Teames. Zaliczenie ćwiczeń zaplanowano w trakcie ostatnich zajęć w dniu 10.05 w zespole w aplikacji teams, w razie indywidualnych potrzeb studentów dotyczących dostosowania zaliczenia proszę o kontakt indywidualny. |
||||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA II ZU/PC-EIWw2 Metody i formy realizacji przedmiotu na odległość Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w dniach 14.03.20, godz. 15.45-18.10, 29.03.20, godz. 10.30-12.55, z wykorzystaniem aplikacji facebook, grupa na facebooku utworzona przez studentów, dedykowana dla przedmiotu https://www.facebook.com/groups/813548725825972/ Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej grupie. Od 18.04.20, godz. 13.15-15.40, 26.04.20, godz. 8.00-10.25, 10.05, godz. 15.45 – 18.10 z wykorzystaniem aplikacji teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione na wyżej wskazanej grupie . Kontakt telefoniczny 663191116 Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie facebook, od 18.04 na platformie teams. Konsultacje indywidulane za pośrednictwem aplikacji facebook, aplikacji teams, poczty elektronicznej oraz telefonicznie 663 191116 w godzinach dyżurów. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.