Metodyka zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej [10-4S-MZR]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej [10-4S-MZR] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 3429/3430 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3429/3430 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Bożena Żach | ||||||||||||||||
Literatura: |
www. altereko.pl. www. monitorujemyodpady.pl www. odzyskujemy.pl https://biocen.edu.pl/wp-content/uploads/2018/08/budowanie-drzewa-filogenetycznego-scenariusz-volvox.pdf https://www.eduscience.pl/bundles/edusciencemain/images/articles/thumbnails/porosty1.png https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_porost%C3%B3w_obj%C4%99tych_ochron%C4%85_prawn%C4%85_w_Polsce_(przed_2014_r.) https://www.wwf.pl/aktualnosci/katastrofalne-skutki-zmiany-klimatu-nastapia-szybciej-niz-prognozowano https://przerobmy.pl/ |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ekoquest - metoda edukacji skupiająca się wokół zagadnień ekologicznych, przyrodniczych ( różnorodność biologiczna, zrównoważony rozwój, zmiany klimatyczne ), sprzyja propagowaniu pozytywnych zachowań wobec przyrody. Stosowanie terminologii biologicznej - budowanie drzewa filogenetycznego Przerób-my- gra terenowa podczas targów produktów niepowtarzalnych Przerób-my vol.9 Botaniczna skóra Ziemi - zdjęcia porostów ,strefy porostowe, struktura scenariusza zajęć przyrodniczych Dokarmianie ptaków - powiązania ptaków z ich naturalnym środowiskiem, zachęcanie do pogłębiania wiedzy o ptakach i ich życiu, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
pokaz multimedialny z wykorzystaniem schematów i zdjęć: Quest, Botaniczna skóra ziemi, Dokarmianie ptaków. Przerób-my -gra terenowa. karty pracy |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
karty pracy na zaliczenie Karty pracy 1– Struktura scenariusza zajęć przyrodniczych, Botaniczna skóra Ziemi Karta pracy 2- Określ stopień zanieczyszczenia miast. Karta pracy3 - Mapa myśli Ptaki Karta pracy 4 –Budowa pióra Karta pracy 5 - Krukowate ( wrona , gawron, kawka., kruk ) Karta pracy 6– Ptaki i ich przysmak Ekoquest na ocenę całościową przedmiotu. Ekoquest – praca projektowa osadzona w realiach miejsca, regionu wybranego przez studenta |
||||||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA II ZU/PE-PEW Materiały dydaktyczne dostosowane są przeprowadzenia zajęć zdalnie. Ekoquest – prezentacja multimedialna wykonana przez studenta Informacje o formie zaliczenia, rodzaje zadań do wykonania na zaliczenie przedmiotu studenci otrzymali na maila. studenci w mailach i załącznikach uzyskują szczegółowe rozpisane informacje co należy wykonać w ramach zadania. Linki do źródeł są w części szczegółowej - ćwiczenia. Każdy ze studentów uzyskał informacje o datach przesłania zadań na zaliczenie. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.