Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej [10-4S-MZR] Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej [10-4S-MZR]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bożena Żach
Literatura:

www. altereko.pl.

www. monitorujemyodpady.pl

www. odzyskujemy.pl

https://biocen.edu.pl/wp-content/uploads/2018/08/budowanie-drzewa-filogenetycznego-scenariusz-volvox.pdf

https://www.eduscience.pl/bundles/edusciencemain/images/articles/thumbnails/porosty1.png

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_porost%C3%B3w_obj%C4%99tych_ochron%C4%85_prawn%C4%85_w_Polsce_(przed_2014_r.)

https://www.wwf.pl/aktualnosci/katastrofalne-skutki-zmiany-klimatu-nastapia-szybciej-niz-prognozowano

https://przerobmy.pl/

Zakres tematów:

Ekoquest - metoda edukacji skupiająca się wokół zagadnień ekologicznych, przyrodniczych ( różnorodność biologiczna, zrównoważony rozwój, zmiany klimatyczne ), sprzyja propagowaniu pozytywnych zachowań wobec przyrody.

Stosowanie terminologii biologicznej - budowanie drzewa filogenetycznego

Przerób-my- gra terenowa podczas targów produktów niepowtarzalnych Przerób-my vol.9

Botaniczna skóra Ziemi - zdjęcia porostów ,strefy porostowe, struktura scenariusza zajęć

przyrodniczych

Dokarmianie ptaków - powiązania ptaków z ich naturalnym środowiskiem, zachęcanie do

pogłębiania wiedzy o ptakach i ich życiu, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

Metody dydaktyczne:

pokaz multimedialny z wykorzystaniem schematów i zdjęć: Quest, Botaniczna skóra ziemi, Dokarmianie ptaków.

Przerób-my -gra terenowa.

karty pracy

Metody i kryteria oceniania:

karty pracy na zaliczenie

Karty pracy 1– Struktura scenariusza zajęć przyrodniczych, Botaniczna skóra Ziemi

Karta pracy 2- Określ stopień zanieczyszczenia miast.

Karta pracy3 - Mapa myśli Ptaki

Karta pracy 4 –Budowa pióra

Karta pracy 5 - Krukowate ( wrona , gawron, kawka., kruk )

Karta pracy 6– Ptaki i ich przysmak

Ekoquest na ocenę całościową przedmiotu.

Ekoquest – praca projektowa osadzona w realiach miejsca, regionu wybranego przez studenta

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA II ZU/PE-PEW

Materiały dydaktyczne dostosowane są przeprowadzenia zajęć zdalnie.

Ekoquest – prezentacja multimedialna wykonana przez studenta

Informacje o formie zaliczenia, rodzaje zadań do wykonania na zaliczenie przedmiotu studenci otrzymali na maila.

studenci w mailach i załącznikach uzyskują szczegółowe rozpisane informacje co należy wykonać w ramach zadania.

Linki do źródeł są w części szczegółowej - ćwiczenia. Każdy ze studentów uzyskał informacje o datach przesłania zadań na zaliczenie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)