Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu [10-5S-MED] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu [10-5S-MED]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 2122
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Wereszka
Literatura:

J. Wyczesany, Adam Mikrut (red.) Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Bouvet D. "Mowa dziecka. Wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego" WSiP, Warszawa 1996

Pietrzak W. "Język migowy dla pedagogów", WPiP, Warszawa 1992

Pietrzak W. "Zastosowanie metody kombinowanej w pracy z uczniami klas wyższych nad rozumieniem tekstu pisanego", Szkoła Specjalna nr 1 (126) T. XLVI (Styczeń, Luty) 1985

Korzon Aniela, Plutecka Katarzyna Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

Korzon A. "Totalna komunikacja jako podejście wspomagające rozwój zdolności językowych uczniów głuchych" , wyd. WSP, Kraków 1996

A. Lowe Wychowanie słuchowe: historia, metody, możliwości"

U. Eckert "Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej"

M. Koredo „ Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” Kraków, 2009

Kupisiewicz M. "Kompetencje intelektualne dzieci z wadą słuchu do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych", Audiofonologia T. VI 1994

Trochymiuk A. "Sprawności językowe a sprawności komunikacyjne w rozwoju mowy dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. Studium przypadku", Audiofonologia T. XIX 2001

Wereszka K.Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu, [w:] Głodkowska J. (red.) Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalnych, PWN, Warszawa 2017

Zakres tematów:

Metodyka pracy dydaktyczno-wychowawczej i rewalidacyjnej z uczniami z wadą słuchu na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

Specyfika procesu opanowania umiejętności czytania i pisania przez dzieci słabosłyszące i niesłyszące.

Trudności w opanowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Metodyczne kroki pracy podczas opracowywania czytanki. Wychowanie dwujęzyczne uczniów niesłyszących zasady pracy na zajęciach szkolnych.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia, projekty, prezentacje

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie się do zajęć, lektury- 25 h

Przygotowanie się zaliczenia - 15 h

Przygotowanie konspektów zajęć - 25 h

Przygotowanie referatu, prezentacji - 15 h

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA II ZU/PC-STP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)