Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu [10-5S-MED]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu [10-5S-MED] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 2122 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Wereszka | ||||||||||||
Literatura: |
J. Wyczesany, Adam Mikrut (red.) Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Bouvet D. "Mowa dziecka. Wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego" WSiP, Warszawa 1996 Pietrzak W. "Język migowy dla pedagogów", WPiP, Warszawa 1992 Pietrzak W. "Zastosowanie metody kombinowanej w pracy z uczniami klas wyższych nad rozumieniem tekstu pisanego", Szkoła Specjalna nr 1 (126) T. XLVI (Styczeń, Luty) 1985 Korzon Aniela, Plutecka Katarzyna Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej Korzon A. "Totalna komunikacja jako podejście wspomagające rozwój zdolności językowych uczniów głuchych" , wyd. WSP, Kraków 1996 A. Lowe Wychowanie słuchowe: historia, metody, możliwości" U. Eckert "Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej" M. Koredo „ Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych” Kraków, 2009 Kupisiewicz M. "Kompetencje intelektualne dzieci z wadą słuchu do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych", Audiofonologia T. VI 1994 Trochymiuk A. "Sprawności językowe a sprawności komunikacyjne w rozwoju mowy dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. Studium przypadku", Audiofonologia T. XIX 2001 Wereszka K.Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu, [w:] Głodkowska J. (red.) Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalnych, PWN, Warszawa 2017 |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Metodyka pracy dydaktyczno-wychowawczej i rewalidacyjnej z uczniami z wadą słuchu na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Specyfika procesu opanowania umiejętności czytania i pisania przez dzieci słabosłyszące i niesłyszące. Trudności w opanowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Metodyczne kroki pracy podczas opracowywania czytanki. Wychowanie dwujęzyczne uczniów niesłyszących zasady pracy na zajęciach szkolnych. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia, projekty, prezentacje |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie się do zajęć, lektury- 25 h Przygotowanie się zaliczenia - 15 h Przygotowanie konspektów zajęć - 25 h Przygotowanie referatu, prezentacji - 15 h |
||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA II ZU/PC-STP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.