Konwersatorium z języka migowego - 2 [10-5S-KJM2]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium z języka migowego - 2 [10-5S-KJM2] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 12:55
sala 1205 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
sala 1010 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Elwira Haszcz-Wardziak | ||||||||||||||||
Literatura: |
1. Świdziński M. (red), 2003r., "Studia nad kompetencją językową i komunikacją niesłyszących", wyd. UW. 2. Hendzel J.K., 1992r., "Słownik polskiego języka miganego", wyd. Pojezierze. 3. Szczepankowski B., 1994r., "Podstawy języka migowego", wyd. WSiP. 4. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 1", wyd. WSiP. 5. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 2", wyd. WSiP. 6. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 3", wyd. WSiP. 7. Romanowska P., Rzeźniczak D., Garncarek M., 2011r., "Migaj migiem Polski Język Migowy dla początkujących", wyd. studiokoloru. 8. Szczepankowski B., Koncewicz D., 2012r., "Język migowy w terapii", wyd. Wydawnictwo naukowe WSP w Łodzi. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie słów migowych zgodnie z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej Gramatyka twarzy – tworzenie zdań migowych (twierdzących, przeczących i pytających) z użyciem ekspresji twarzy. Gramatyka przestrzenna – utrwalenie czasowników kierunkowych Użycie czasu – wyjaśnienie linii czasu Demonstracja dialogów migowych. Tworzenie opowiadań własnych i na podstawie tekstu (z całego materiału). |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- Metoda eklektyczna - Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa - Metoda komunikatywna i konwersacyjna - Metoda kognitywna - Ćwiczenia : praktyczne ćwiczenie zdobywanych umiejętności posługiwania się Polskim Językiem Migowym. - Praca zdalna:komunikacja w języku migowym przy użyciu aplikacji Messenger, MS TEAMS, tłumaczenie prostych zdań, zwrotów z języka polskiego na PJM i odwrotnie,udostępnianie studentom prezentacji dotyczących PJM, śledzenie bieżących stron internetowych służących do nauki języka migowego i udostępnianie ich studentom, wysyłanie studentom filmów i nagrań własnych związanych z PJM |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- Weryfikacja zastosowanej wiedzy w praktyce poprzez spontaniczną rozmowę w PJM, kolokwium praktyczne- weryfikacja opanowanego słownictwa - Kontrola i sprawdzanie zadanych zadań. - Aktywność na zajęciach, - Ocena pracy w podgrupach w trakcie zajęć oraz ocena pracy domowej i forum dyskusyjny na platformie e-learningowej. - Ocena z kolokwium. - Egzamin indywidualny - konwersacja w PJM - Praca zdalna- kontrola i sprawdzanie zadanych zadań przez kontakt poczta APS, MS TEAMS |
||||||||||||||||
Uwagi: |
GR. WARSZTATOWA II ZU/PC-STP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.