Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III [10-1S-PER] Semestr zimowy 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III [10-1S-PER]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Kołodziejska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Batorczak A. (red.), (2017). Rozwój zrównoważony na co dzień. Warszawa: Visegrad Fund.

Elbanowska-Ciemuchowska S. (2011). Doświadczenia małego odkrywcy. Warszawa: Wyd. Juka.

Faber A., Mazlish E. (2006). Jak mówić żeby dzieci się uczyły. Poznań: Media Rodzina.

Kasperkowiak J. (2010). Taka piękna jest przyroda. Kraków: Wyd. Skrzat.

Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Tuszyńska L. (2015). Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej. Warszawa: Wyd. APS.

Parczewska T. (2009). Edukacja ekologiczna w przedszkolu. Lublin: UMCS.

Żuchelkowska K. (2015). Edukacja przyrodnicza w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Literatura uzupełniająca

Kąkol P., T. (2007). Biologia. Kompendium. Warszawa: ŚK.

Poziomek U., Ostrowska E.B (2014). Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa: IBE.

Sterna D. OKMIKS, Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu, SUS.CEO.ORG.PL

Tuszyńska L. (red.) (2016). Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych. Warszawa: APS.

Zakres tematów:

Podstawa programowa m.in. edukacji przyrodniczej w klasach I-III. Projektowanie zajęć i cele kształcenia.

Edukacja na miarę XXI wieku, czyli filary edukacji i kształtowanie kompetencji kluczowych na zajęciach edukacji przyrodniczej. Pedagogika zrównoważonego rozwoju.

Metody eksponujące i praktyczne. Pedagogika przeżyć i metoda leśnej grupy.

Nowe technologie w edukacji przyrodniczej.

Ekosystem: przyroda ożywiona i nieożywiona.

Królestwa organizmów żywych.

Podstawowe pojęcia ekologiczne.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny: aktywny zast. strategii oceniania kształtującego.

Partnerstwo; Współpraca z wykładowcą.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność obowiązkowa (statut uczelni, zarządzenie wew.)

Test wiedzy.

Uwagi:

gr wykładowa III DZPE-WPW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)