Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III 10-1S-PER
Semestr zimowy 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III 10-1S-PER
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019Z) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Kołodziejska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Batorczak A. (red.), (2017). Rozwój zrównoważony na co dzień. Warszawa: Visegrad Fund.

Elbanowska-Ciemuchowska S. (2011). Doświadczenia małego odkrywcy. Warszawa: Wyd. Juka.

Faber A., Mazlish E. (2006). Jak mówić żeby dzieci się uczyły. Poznań: Media Rodzina.

Kasperkowiak J. (2010). Taka piękna jest przyroda. Kraków: Wyd. Skrzat.

Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Tuszyńska L. (2015). Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej. Warszawa: Wyd. APS.

Parczewska T. (2009). Edukacja ekologiczna w przedszkolu. Lublin: UMCS.

Żuchelkowska K. (2015). Edukacja przyrodnicza w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Literatura uzupełniająca

Kąkol P., T. (2007). Biologia. Kompendium. Warszawa: ŚK.

Poziomek U., Ostrowska E.B (2014). Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa: IBE.

Sterna D. OKMIKS, Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu, SUS.CEO.ORG.PL

Tuszyńska L. (red.) (2016). Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych. Warszawa: APS.

Zakres tematów:

Podstawa programowa m.in. edukacji przyrodniczej w klasach I-III. Projektowanie zajęć i cele kształcenia.

Edukacja na miarę XXI wieku, czyli filary edukacji i kształtowanie kompetencji kluczowych na zajęciach edukacji przyrodniczej. Pedagogika zrównoważonego rozwoju.

Metody eksponujące i praktyczne. Pedagogika przeżyć i metoda leśnej grupy.

Nowe technologie w edukacji przyrodniczej.

Ekosystem: przyroda ożywiona i nieożywiona.

Królestwa organizmów żywych.

Podstawowe pojęcia ekologiczne.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny: aktywny zast. strategii oceniania kształtującego.

Partnerstwo; Współpraca z wykładowcą.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność obowiązkowa (statut uczelni, zarządzenie wew.)

Test wiedzy.

Uwagi:

gr wykładowa III DZPE-WPW

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.