Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III [10-1S-PER]
Semestr zimowy 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III [10-1S-PER] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Kołodziejska | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Batorczak A. (red.), (2017). Rozwój zrównoważony na co dzień. Warszawa: Visegrad Fund. Elbanowska-Ciemuchowska S. (2011). Doświadczenia małego odkrywcy. Warszawa: Wyd. Juka. Faber A., Mazlish E. (2006). Jak mówić żeby dzieci się uczyły. Poznań: Media Rodzina. Kasperkowiak J. (2010). Taka piękna jest przyroda. Kraków: Wyd. Skrzat. Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Tuszyńska L. (2015). Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej. Warszawa: Wyd. APS. Parczewska T. (2009). Edukacja ekologiczna w przedszkolu. Lublin: UMCS. Żuchelkowska K. (2015). Edukacja przyrodnicza w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Literatura uzupełniająca Kąkol P., T. (2007). Biologia. Kompendium. Warszawa: ŚK. Poziomek U., Ostrowska E.B (2014). Przedmioty przyrodnicze poza szkołą czyli jak świadomie korzystać z oferty przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa: IBE. Sterna D. OKMIKS, Jak budować partnerstwo w uczeniu się i nauczaniu, SUS.CEO.ORG.PL Tuszyńska L. (red.) (2016). Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych. Warszawa: APS. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podstawa programowa m.in. edukacji przyrodniczej w klasach I-III. Projektowanie zajęć i cele kształcenia. Edukacja na miarę XXI wieku, czyli filary edukacji i kształtowanie kompetencji kluczowych na zajęciach edukacji przyrodniczej. Pedagogika zrównoważonego rozwoju. Metody eksponujące i praktyczne. Pedagogika przeżyć i metoda leśnej grupy. Nowe technologie w edukacji przyrodniczej. Ekosystem: przyroda ożywiona i nieożywiona. Królestwa organizmów żywych. Podstawowe pojęcia ekologiczne. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny: aktywny zast. strategii oceniania kształtującego. Partnerstwo; Współpraca z wykładowcą. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność obowiązkowa (statut uczelni, zarządzenie wew.) Test wiedzy. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wykładowa III DZPE-WPW |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.