Wspieranie rozwoju osobowości w całym cyklu życia [20-3S-WCZ]
Semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wspieranie rozwoju osobowości w całym cyklu życia [20-3S-WCZ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Kamila Dobrenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Grzegołowska-Klarkowska, Helena Janet (2018). Mądrość osobowości: wspieranie rozwoju osobowości i zapobieganie jej zaburzeniom w całym cyklu życia.. Warszawa : ME-KOMP. P. A. Linley, S. Joseph (red.)(2007). Psychologia pozytywna w praktyce Wydawnictwo Naukowe PWN, FRAGMENTY: Wprowadzenie do wydania polskiego (str.15-18) Rozdziały 1-3 (str. 19-86) J. Czapiński (2004). Psychologia pozytywna : nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Wydawnictwo Naukowe PWN. FRAGMENT: Wstęp i część I ‘Co to jest psychologia pozytywna?’ (str. 7-31) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wspieranie rozwoju osobowości w całym cyklu życia - definicja obszaru i metapsychologiczne założenia. Model człowieka optymalnie funkcjonującego - psychologia pozytywna i katalog sił i cnót charakteru. Model człowieka optymalnie funkcjonującego - integracyjne modele osobowości. Osoby kluczowe i dostępne im narzędzia wspierania rozwoju osobowości w całym cyklu życia. Model wspierania rozwoju osobowości w całym cyklu życia Heleny Grzegołowskiej-Klarkowskiej cz.I Model wspierania rozwoju osobowości w całym cyklu życia Heleny Grzegołowskiej-Klarkowskiej cz.II |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
zajęcia prowadzone w trybie "mieszanym" część wykładów w trybie synchronicznym, Ponadto studentom zostały udostępnione materiały m.in. lektury do egzaminu; zostały zalecone do obejrzenia materiały filmowe. Na podstawie przeczytanej literatury i wybranego filmu studenci mają do wykonywania zadanie w małych grupach (2-5 osobowych) za pośrednictwem telefonu/ komunikatorów Internetowych. Praca zostanie przesłana prowadzącemu na adres służbowy: kdobrenko@aps.edu.pl poniżej LINK do ZESPOŁU w TEAMs https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad78a1c0e1e1d44628f558482ce13b8f7%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=01cc3848-3d59-4212-acb6-ab93771d9737&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci zdają egzamin na podstawie materiału omówionego na wykładach oraz udostępnionej przez prowadzącego literatury (linki w korespondencji ze skrzynki służbowej oraz w TEAMs) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wykładowa III DMPY-WIK |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.