Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspieranie rozwoju osobowości w całym cyklu życia [20-3S-WCZ] Semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wspieranie rozwoju osobowości w całym cyklu życia [20-3S-WCZ]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
sala 3605
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Kamila Dobrenko
Literatura:

Grzegołowska-Klarkowska, Helena Janet (2018). Mądrość osobowości: wspieranie rozwoju osobowości i zapobieganie jej zaburzeniom w całym cyklu życia.. Warszawa : ME-KOMP.

P. A. Linley, S. Joseph (red.)(2007). Psychologia pozytywna w praktyce Wydawnictwo Naukowe PWN,

FRAGMENTY: Wprowadzenie do wydania polskiego (str.15-18)

Rozdziały 1-3 (str. 19-86)

J. Czapiński (2004). Psychologia pozytywna : nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Wydawnictwo Naukowe PWN.

FRAGMENT: Wstęp i część I ‘Co to jest psychologia pozytywna?’ (str. 7-31)

Zakres tematów:

Wspieranie rozwoju osobowości w całym cyklu życia - definicja obszaru i metapsychologiczne założenia.

Model człowieka optymalnie funkcjonującego - psychologia pozytywna i katalog sił i cnót charakteru.

Model człowieka optymalnie funkcjonującego - integracyjne modele osobowości.

Osoby kluczowe i dostępne im narzędzia wspierania rozwoju osobowości w całym cyklu życia.

Model wspierania rozwoju osobowości w całym cyklu życia Heleny Grzegołowskiej-Klarkowskiej cz.I

Model wspierania rozwoju osobowości w całym cyklu życia Heleny Grzegołowskiej-Klarkowskiej cz.II

Metody dydaktyczne:

zajęcia prowadzone w trybie "mieszanym"

część wykładów w trybie synchronicznym,

Ponadto studentom zostały udostępnione materiały m.in. lektury do egzaminu; zostały zalecone do obejrzenia materiały filmowe.

Na podstawie przeczytanej literatury i wybranego filmu studenci mają do

wykonywania zadanie w małych grupach (2-5 osobowych) za pośrednictwem telefonu/ komunikatorów Internetowych. Praca zostanie przesłana prowadzącemu na adres służbowy: kdobrenko@aps.edu.pl

poniżej LINK do ZESPOŁU w TEAMs

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad78a1c0e1e1d44628f558482ce13b8f7%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=01cc3848-3d59-4212-acb6-ab93771d9737&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Metody i kryteria oceniania:

Studenci zdają egzamin na podstawie materiału omówionego na wykładach oraz udostępnionej przez prowadzącego literatury (linki w korespondencji ze skrzynki służbowej oraz w TEAMs)

Uwagi:

gr wykładowa III DMPY-WIK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)