Psychologia osobowości [20-3F-POS1]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia osobowości [20-3F-POS1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Kamila Dobrenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
EDUKACJA NA ODLEGŁOŚĆ: ZAJĘCIA 3-5 'Biologia a osobowość dawniej i współcześnie (teorie socjobiologiczne i uwarunkowania genetyczne)' Literatura obowiązkowa: D. Buss (2001). Psychologia ewolucyjna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. FRAGMENT: część III ‘Życie płciowe i wybór partnera’; Rozdziały 4-5 (str. 127-187). M.S. Gazaniga (2011). Istota człowieczeństwa Istota człowieczeństwa : co czyni nas wyjątkowymi. Sopot : Wydawnictwo Smak Słowa, 2011. Rozdział 3 ‘Duży mózg a rozwój relacji społecznych’ (str. 87-120) Zadanie 1 do wykonania: na podstawie przeczytanej literatury dyskusja w małych grupach (2-5 osobowych) za pośrednictwem telefonu/ komunikatorów Internetowych dotycząca interpretacji wybranych studium przypadku wysłanego przez prowadzącego. Przesyłanie prowadzącemu wniosków z dyskusji na adres służbowy: kdobrenko@aps.edu.pl ZAJĘCIA 6 'Teorie uczenia się w kontekście osobowości. Analiza behawioralna.' Literatura obowiązkowa: Skinner B. F. (1978). Poza wolnością i godnością. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. Rozdział 7 ‘Czym jest człowiek’ (str.204 – 236). A.S. Bellack, P. Hersen (red.)(2010). Diagnoza behawioralna : podręcznik. Warszawa : Me-Komp. Rozdział 5 ‘Obserwacja behawioralna’ (str. 127-157). Zadanie do wykonania: obejrzenie wybranego, krótkiego filmu ilustrującego jeden z eksperymentów A. Skinner'a. ZAJĘCIA 7-8 'Ile cech można wyróżnić w osobowości? Perspektywa czynnikowa dawniej i współcześnie.' Literatura obowiązkowa: S. Hall G. Lindzey J.B. Cambell (2010) Teorie osobowości. Warszawa PWN. rozdział 8 od ‘Aktualne badania’ do końca rozdziału (str. 346-360) rozdział 9 od początku do ‘Opis temperamentu’ (włącznie) (str. 361-373). Zadanie 2 do wykonania: na podstawie przeczytanej literatury dyskusja w małych grupach (2-5 osobowych) za pośrednictwem telefonu/ komunikatorów Internetowych. Przesyłanie prowadzącemu wniosków z dyskusji na adres służbowy: kdobrenko@aps.edu.pl ZAJĘCIA 9-11 'Teorie analityczne i ich zastosowanie w praktyce.' Omówienie zadań wykonanych przez studentów Literatura obowiązkowa: S. Freud (2003). Wstęp do psychoanalizy. Warszawa: PWN. Wykład 21 (str.294-310). A. Freud (2004). Ego i mechanizmy obronne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rozdział 1-3 (str.17-39) Zadanie 3 do wykonania: na podstawie przeczytanej literatury dyskusja w małych grupach (2-5 osobowych) za pośrednictwem telefonu/ komunikatorów Internetowych dotycząca interpretacji wybranych studium przypadku wysłanego przez prowadzącego. Przesyłanie prowadzącemu wniosków z dyskusji na adres służbowy: kdobrenko@aps.edu.pl ZAJĘCIA 12 ‘Teorie relacji z obiektem. Teorie przywiązania.' Literatura obowiązkowa: J. Bowlby (2007). Przywiązanie. Rozdział 16: Wzorce przywiązania oraz ich uwarunkowania (str. 365-382). ZAJĘCIA 13-14 'Podejścia poznawczo – fenomenologiczne do osobowości' Literatura obowiązkowa: H. J. M., Hermans – Jansen, E. (2000). Autonarracje. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP (str.19-48). Zadanie 4 do wykonania: na podstawie przeczytanej literatury dyskusja w małych grupach (2-5 osobowych) za pośrednictwem telefonu/ komunikatorów Internetowych dotycząca interpretacji studium przypadku wysłanego przez prowadzącego. Przesyłanie prowadzącemu wniosków z dyskusji na adres służbowy: kdobrenko@aps.edu.pl ZAJĘCIA 15-16 ‘Podsumowanie materiału przepracowanego w ciągu semestru.’ Omówienie zadań wykonanych przez studentów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
EDUKACJA NA ODLEGŁOŚĆ: ZAJĘCIA 3-5 'Biologia a osobowość dawniej i współcześnie (teorie socjobiologiczne i uwarunkowania genetyczne)' ZAJĘCIA 6 'Teorie uczenia się w kontekście osobowości. Analiza behawioralna.' ZAJĘCIA 7-8 'Ile cech można wyróżnić w osobowości? Perspektywa czynnikowa dawniej i współcześnie.' ZAJĘCIA 9-11 'Teorie analityczne i ich zastosowanie w praktyce' ZAJĘCIA 12 ‘Teorie relacji z obiektem. Teorie przywiązania.' ZAJĘCIA 13-14 'Podejścia poznawczo – fenomenologiczne do osobowości' ZAJĘCIA 15-16 ‘Podsumowanie materiału przepracowanego w ciągu semestru.’ |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
do tematów realizowanych w trybie EDUKACJI NA ODLEGŁOŚĆ: zajęcia prowadzone w trybie "mieszanym" Część zajęć w trybie synchronicznym w TEAMs, Linki do skanów lektur obowiązkowych (na OneDrive) będą wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wykonywanie ćwiczeń w małych grupach (2-5 osobowych) za pośrednictwem telefonu/ komunikatorów Internetowych. Przesyłanie prowadzącemu krótkich raportów z wykonanych zadań na adres służbowy: kdobrenko@aps.edu.pl Poniżej LINK do TEAMs https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ab0fd1fbfb0f44b999c31ed99a38a5d12%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=4fe2658e-786c-4724-905b-3366d488d655&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci m.in. na podstawie literatury wykonują ćwiczenia w małych grupach, które są omawiane na spotkaniach synchronicznych. Ponadto studenci mają do wykonania krótkie prace pisemne, które wysyłają na adres służbowy prowadzącego kdobrenko@aps.edu.pl |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DMPY 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.