Trening interpersonalny [20-1F-TIN]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Trening interpersonalny [20-1F-TIN] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3413 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3413 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||
Literatura: |
• Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich • Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie • Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa • Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki • Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania Cele, funkcje i rodzaje komunikowania interpersonalnego Psychologia relacji interpersonalnych Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych Style komunikowania się pracownika socjalnego z wybranymi klientami pomocy społecznej (osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej) Zasady komunikowania się z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej Komunikowanie w sytuacji konfliktu Asertywność komunikowania się Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Podsumowanie zajęć |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia ułatwiające prawidłowe kontakty interpersonalne; prezentacja multimedialna; debata oksfordzka, praca w grupach , ćwiczenia terenowe |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, test wiedzy |
||||||||||||
Uwagi: |
GR. WARSZTATOWA II ZZ/PS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.