Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży [20-3S-SIB] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży [20-3S-SIB]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 18:10
sala 2119
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 2119
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Wiktor Wolman
Literatura:

J. Opoka, Multimedia w edukacji, Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej, R. 10. Zeszyt 2 (17) / 2008,

A. Przelaskowski, Techniki multimedialne, Warszawa 2011,

A. Sierant, Hejt, czyli o mowie nienawiści w Internecie, 2019,

Z. Toeplitz, Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, Warszawa 2001,

S. Wójcik, Ubóstwo dzieci, Warszawa, 2015,

E. Karmolińska, Młodzież ze środowisk zagrożonych marginalizacją wobec własnej przyszłości, Poznań – Leszno 2009,

W. Klimczak, G. Kubiński, E. Sikora-Wiśniewska, Wykluczenie społeczne w Polsce. Wybrane zagadnienia, Wrocław 2017,

R. Szarfenberg, Marginalizacja i wykluczenie społeczne. Wykłady, Warszawa 2006,

https://stat.gov.pl

Zakres tematów:

1. Marginalizacja (definicja, przyczyny, rodzaje, konsekwencje)

2. Dziecko (etapy, pojęcia: młodociany, młodzież, dzieciństwo)

3. Podmiotowość, osoba,

4. Przemoc instytucjonalna

5. Migracje jak element związany z marginalizacją

6. Współczesne technologie

7. Ubóstwo, bieda, niepełnosprawność

8. Standardy obowiązujące psychologa z pracą z dzieckiem i młodzieżą

Metody dydaktyczne:

wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

egzamin ustny

Uwagi:

G. WYKŁADOWA V ZM/PY-WIK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)