Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży [20-3S-SIB]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży [20-3S-SIB] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 18:10
sala 2119 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 2119 Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Wiktor Wolman | ||||||||
Literatura: |
J. Opoka, Multimedia w edukacji, Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej, R. 10. Zeszyt 2 (17) / 2008, A. Przelaskowski, Techniki multimedialne, Warszawa 2011, A. Sierant, Hejt, czyli o mowie nienawiści w Internecie, 2019, Z. Toeplitz, Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, Warszawa 2001, S. Wójcik, Ubóstwo dzieci, Warszawa, 2015, E. Karmolińska, Młodzież ze środowisk zagrożonych marginalizacją wobec własnej przyszłości, Poznań – Leszno 2009, W. Klimczak, G. Kubiński, E. Sikora-Wiśniewska, Wykluczenie społeczne w Polsce. Wybrane zagadnienia, Wrocław 2017, R. Szarfenberg, Marginalizacja i wykluczenie społeczne. Wykłady, Warszawa 2006, https://stat.gov.pl |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Marginalizacja (definicja, przyczyny, rodzaje, konsekwencje) 2. Dziecko (etapy, pojęcia: młodociany, młodzież, dzieciństwo) 3. Podmiotowość, osoba, 4. Przemoc instytucjonalna 5. Migracje jak element związany z marginalizacją 6. Współczesne technologie 7. Ubóstwo, bieda, niepełnosprawność 8. Standardy obowiązujące psychologa z pracą z dzieckiem i młodzieżą |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin ustny |
||||||||
Uwagi: |
G. WYKŁADOWA V ZM/PY-WIK |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.