Etyka mediów [10-1S-ETM1]
Semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Etyka mediów [10-1S-ETM1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Stachowska | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Edukacja zdalna: systematyczne udostępnianie prezentacji w Power Point z komentarzem pisemnym na adres mailowy grupy: e.medialna@wp.pl 1. Etyka mediów jako etyka stosowana. Zakres definicyjny etyki mediów (20.04.2020) Uzupełnienie: J. Pleszczyński, "Etyka dziennikarska", rozdz. 1, s. 17-33. 2. Misja i odpowiedzialność społeczna mediów. Dziennikarz jako zawód zaufania publicznego. Podział na media deontologiczne i teleologiczne (27.04.2020) Uzupełnienie: J. Pleszczyński, "Etyka dziennikarska", rozdz. 3, 57-86. 3. Mechanizmy kształtowania rynku medialnego. Prawo prasowe jako przykład zewnętrznego mechanizmu kształtowania rynku medialnego (04.05.2020) Uzupełnienie: I. Dobosz, "Prawo Prasowe. Wydanie 2.", rozdz. 7, "Prawa i obowiązki dziennikarzy", s. 179-226 (https://docplayer.pl/8578005-Prawo-prasowe-2-wydanie.html) 4. Mechanizmy kształtowania rynku medialnego. Karta Etyczna Mediów oraz kodeksy etyczne jako przykład samoregulacyjnej funkcji mediów (11.05.2020) Uzupełnienie: Karta Etyczna Mediów, różne kodeksy etyki dziennikarskiej. 5. Czy reklama może być etyczna? Reklama jako komunikatu perswazyjny.(18.05.2020) Uzupełnienie: Kodeks Etyki Reklamy, przykładowe skargi do Rady Reklamy 6. Reklama komercyjna a reklama społeczna - porównanie. (25.05.2020) Uzupełnienie: M. Gołębiewska, "Estetyka i anestetyka w reklamie społecznej", "Sztuka i Filozofia" 21/2002, s. 120-136. (http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Sztuka_i_Filozofia/Sztuka_i_Filozofia-r2002-t21/Sztuka_i_Filozofia-r2002-t21-s120-136/Sztuka_i_Filozofia-r2002-t21-s120-136.pdf) 7. Etyka widzenia: etyczne dylematy reportera - etyczne dylematy odbiorcy. (01/06.2020) Uzupełnienie: S. Sontag, "O fotografii", Kraków 2009 (fragmenty). S. Sontag, "Widok cudzego cierpienia", Kraków 2010 (fragmenty). 8. Podsumowanie (08.06.2020) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na czas edukacji on-line ocena w oparciu o: - przygotowanie prezentacji w Power Point na temat: analiza treści przekazu medialnego w oparciu o Kartę Etyczną Mediów oraz etyczna ocena wybranej reklamy społecznej; - cotygodniowe pisemne odpowiedzi na pytania i zagadnienia do zadanych lektur; - pisemne omówienie wybranej lektury z obszaru etyki reportera (R. Kapuściński "Autoportret reportera lub W. Tochman "Eli, Eli"). |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wykładowa III DZ/PE-EME Edukacja zdalna: systematyczne udostępnianie prezentacji w Power Point z komentarzem pisemnym na adres mailowy grupy: e.medialna@wp.pl Szczegółowe informacje w zakładce: zakres tematów. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.