Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka mediów [10-1S-ETM1] Semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Etyka mediów [10-1S-ETM1]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 1070/1071
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Stachowska
Zakres tematów:

Edukacja zdalna: systematyczne udostępnianie prezentacji w Power Point z komentarzem pisemnym na adres mailowy grupy: e.medialna@wp.pl

1. Etyka mediów jako etyka stosowana. Zakres definicyjny etyki mediów (20.04.2020)

Uzupełnienie: J. Pleszczyński, "Etyka dziennikarska", rozdz. 1, s. 17-33.

2. Misja i odpowiedzialność społeczna mediów. Dziennikarz jako zawód zaufania publicznego. Podział na media deontologiczne i teleologiczne (27.04.2020)

Uzupełnienie: J. Pleszczyński, "Etyka dziennikarska", rozdz. 3, 57-86.

3. Mechanizmy kształtowania rynku medialnego. Prawo prasowe jako przykład zewnętrznego mechanizmu kształtowania rynku medialnego (04.05.2020)

Uzupełnienie: I. Dobosz, "Prawo Prasowe. Wydanie 2.", rozdz. 7, "Prawa i obowiązki dziennikarzy", s. 179-226 (https://docplayer.pl/8578005-Prawo-prasowe-2-wydanie.html)

4. Mechanizmy kształtowania rynku medialnego. Karta Etyczna Mediów oraz kodeksy etyczne jako przykład samoregulacyjnej funkcji mediów (11.05.2020)

Uzupełnienie: Karta Etyczna Mediów, różne kodeksy etyki dziennikarskiej.

5. Czy reklama może być etyczna? Reklama jako komunikatu perswazyjny.(18.05.2020)

Uzupełnienie: Kodeks Etyki Reklamy, przykładowe skargi do Rady Reklamy

6. Reklama komercyjna a reklama społeczna - porównanie. (25.05.2020)

Uzupełnienie: M. Gołębiewska, "Estetyka i anestetyka w reklamie społecznej", "Sztuka i Filozofia" 21/2002, s. 120-136. (http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Sztuka_i_Filozofia/Sztuka_i_Filozofia-r2002-t21/Sztuka_i_Filozofia-r2002-t21-s120-136/Sztuka_i_Filozofia-r2002-t21-s120-136.pdf)

7. Etyka widzenia: etyczne dylematy reportera - etyczne dylematy odbiorcy. (01/06.2020)

Uzupełnienie: S. Sontag, "O fotografii", Kraków 2009 (fragmenty). S. Sontag, "Widok cudzego cierpienia", Kraków 2010 (fragmenty).

8. Podsumowanie (08.06.2020)

Metody i kryteria oceniania:

Na czas edukacji on-line ocena w oparciu o:

- przygotowanie prezentacji w Power Point na temat: analiza treści przekazu medialnego w oparciu o Kartę Etyczną Mediów oraz etyczna ocena wybranej reklamy społecznej;

- cotygodniowe pisemne odpowiedzi na pytania i zagadnienia do zadanych lektur;

- pisemne omówienie wybranej lektury z obszaru etyki reportera (R. Kapuściński "Autoportret reportera lub W. Tochman "Eli, Eli").

Uwagi:

gr wykładowa III DZ/PE-EME

Edukacja zdalna: systematyczne udostępnianie prezentacji w Power Point z komentarzem pisemnym na adres mailowy grupy: e.medialna@wp.pl

Szczegółowe informacje w zakładce: zakres tematów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)