Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka ogólna i zawodowa [10-1F-EOZ2] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Etyka ogólna i zawodowa [10-1F-EOZ2]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
sala 3305
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Mateusz Kucz
Literatura:

1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49.

2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35.

3. Arystoteles, Etyka Nikomachejska, PWN, tłum. Daniela Gromska, Kraków 1956.

4. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53.

5. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty).

6. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77.

7. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195.

8. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998.

Zakres tematów:

1. Źródła nakazów moralnych. Dylemat wagonika i jego konsekwencje.

2. Etyka deontologiczna. Imperatyw kategoryczny podstawą wyborów moralnych

3. Etyka utylitarystyczna

4. Etyka cnoty

5. Wpływ okoliczności na działania moralne

6. Wartość życia ludzkiego

7. Etyka środowiskowa

8. Stosunek nauczyciela do wartości etycznych.

9. Między solidarnością a odpowiedzialnością

10. Uniwersalizm i relatywizm

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

- wykład

- dyskusja

- analiza przypadków

- krytyka tekstu

- praca w grupach

Stały kontakt z grupą drogą mailową. Teksty do zajęć również będą wysyłana studentom drogą mailową.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność podczas zajęć - udział w dyskusji albo aktywność pisemna - eseje dotyczące poruszanych na zajęciach tematów.

W warunkach pracy zdalnej - aktywność na stronie Kialo-edu.com, eseje wysyłane drogą mailową, uzupełnianie ankiet internetowych sprawdzających znajomość tekstów (surveymonkey.com, googleforms itp.)

Uwagi:

gr ćwiczeniowa II DZ/PE-ASK-EW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)