Etyka ogólna i zawodowa [10-1F-EOZ2]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Etyka ogólna i zawodowa [10-1F-EOZ2] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mateusz Kucz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. Arystoteles, Etyka Nikomachejska, PWN, tłum. Daniela Gromska, Kraków 1956. 4. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 5. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 6. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 7. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. 8. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Źródła nakazów moralnych. Dylemat wagonika i jego konsekwencje. 2. Etyka deontologiczna. Imperatyw kategoryczny podstawą wyborów moralnych 3. Etyka utylitarystyczna 4. Etyka cnoty 5. Wpływ okoliczności na działania moralne 6. Wartość życia ludzkiego 7. Etyka środowiskowa 8. Stosunek nauczyciela do wartości etycznych. 9. Między solidarnością a odpowiedzialnością 10. Uniwersalizm i relatywizm |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: - wykład - dyskusja - analiza przypadków - krytyka tekstu - praca w grupach Stały kontakt z grupą drogą mailową. Teksty do zajęć również będą wysyłana studentom drogą mailową. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność podczas zajęć - udział w dyskusji albo aktywność pisemna - eseje dotyczące poruszanych na zajęciach tematów. W warunkach pracy zdalnej - aktywność na stronie Kialo-edu.com, eseje wysyłane drogą mailową, uzupełnianie ankiet internetowych sprawdzających znajomość tekstów (surveymonkey.com, googleforms itp.) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DZ/PE-ASK-EW |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.