Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacyjne problemy współczesnej Europy 10-1F-EPE
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Edukacyjne problemy współczesnej Europy 10-1F-EPE
Zajęcia Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 (2019Ln) (w trakcie)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3080 (aula B)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-05-09 08:00 : 10:25 sala 3080 (aula B)
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 95
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ludwik Malinowski
Literatura:

Czubiński A., Europa XX wieku. Zarys historii politycznej, Poznań 2000

Łastawski K., Od idei integracji europejskiej od najdawniejszych idei do Unii Europejskiej, Warszawa 2004

Kosyrz Z., Oblicza tożsamości, Warszawa 2012

Malinowski L., Unia Europejska- państwa-gospodarka- szkolnictwo, Warszawa 2005

Zakres tematów:

Ogólne wiadomości o Europie i zachodzących zmianach na kontynencie. Powstanie Unii Europejskiej dyktowało konieczność zmian w edukacji i zarazem pozostawienia dotychczasowego dorobku i specyfiki poszczególnych państw członkowskich. Szczególne zadania polegają na tym, jak włączyć do szeroko rozumianej oświaty dzieci i młodzież z krajów Azji i Afryki. jakie mogą na tym tle powstawać trudności obiektywne i subiektywne. Przełamywanie uprzedzeń do przybyszy i włączanie ich do kultury i obyczajów kraju w którym przebywają. Praw i obowiązki wynikające z integracji europejskiej.

Uwagi:

GRUPA WYKŁADOWA DLA III ZZ/PE

Zmiany edukacyjne w Europie po upadku komunizmu

Organizacja szkolnictwa od przedszkola do szkoły średniej włącznie

Szkolnictwo w Polsce , gimnazja tak czy nie – uzasadnić , dyskusje toczące się na ten temat

Ludwik Malinowski, Unia Europejska-państwa-gospodarka-szkolnictwo, Wydawnictwo APS, Warszawa 2005.

W miarę możliwości zapoznać się z tymi zagadnieniami, ale powrócimy jeszcze do nich na zajęciach.

Literatura podana w sylabusie.

Życzę pomyślności, spotkamy się na zajęciach.

Do kontaktu podaję adres e-mail: lmalinowski@aps.edu.pl

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.