Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Licencjacka pracownia artystyczna II 10-3F-LR2a
Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Licencjacka pracownia artystyczna II 10-3F-LR2a
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019Z) (zakończony)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
co druga środa (nieparzyste), 17:10 - 19:45
sala 6304/6305
Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
co drugi piątek (nieparzyste), 15:20 - 17:55
sala 6304/6305
Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16 jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maciej Zychowicz
Strona domowa grupy: http://www.maciej-zychowicz.pl
Literatura:

1. Anatomia dla artystów, Sarah Simblet, Arkady, Warszawa, 2004

2. Judy Collins, Sculpture Today; Phaidon, 2007.

3. Kwartalnik Rzeźby „Orońsko” wyd. Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

4. Rocznik „Rzeźba Polska” wyd. Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

5. Szubert P., Baraniewski W. (1999) Figura w rzeźbie polskiej XIX i XX wieku, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Muzeum im.

Xawerego Dunikowskiego. Oddział Muzeum Narodowego, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

6. Duby Georges, Daval Jean-Luc: Sculpture - from Antiquity to the Present Day. Taschen, 2006

Zakres tematów:

1. Mężczyzna z liną – prowadzone, w oparciu o obserwację modela i szkice z natury, poszukiwanie struktury rzeźbiarskiej abstrachującej i intensyfikującej ruch. Poszukiwanie dynamiki, funkcjonalności ruchu, indywidualnej kompozycji i wyrazu

2.Praca nad koncepcją (szkice rysunkowe i rzeźbiarskie) pracy dyplomowej

Metody dydaktyczne:

Stawianie zadań studyjnych i koncepcyjnych poprzedzane omówieniem zagadnienia, z odwołaniem do przykładów oglądanych dzieł sztuki. Przygotowanie koncepcji pracy – rozmowy i analizy zmierzające do wyłonienia zamysłu kompozycyjnego i ideowego, prowadzone zawsze w oparciu o szkice rysunkowe. Systematyczne korekty. Przegląd semestralny - omówienie powstałych prac w obecności całej grupy.

Godziny kontaktowe - ćwiczenia 60

Przygotowanie się do zajęć, szkice koncepcyjne, przygotowywanie stanowiska pracy i dbanie o stan rzeźby w glinie 45

Inne formy (lektury i wizyty w galeriach i muzeach, praca własna)

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia jest wykonanie zadania semestralnego prowadzonego w pracowni, oraz przemyślenie koncepcji pracy dyplomowej

a także udział w zajęciach.

Efekty kształcenia są sprawdzane na podstawie:

obserwacji pracy studenta

rozmów

konsultacji na temat projektów

Ocena zostanie wystawiona po analizie powstałych prac dokonanej w czasie przeglądu semestralnego, w obecności całej grupy. Uwzględniane będą: wnikliwość obserwacji, kreatywne podejście do zadań, samodzielność myślenia, wkład pracy, rozwój.

Uwagi:

gr warsztatowa III DZ/EP-prof. M. Zychowicz

Pracownia jest połączona z magisterską pracownią dyplomową. Te same zadania realizowane są na innym poziomie i z różnym rozłożeniem akcentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.