Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej [10-1S-MWF]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej [10-1S-MWF] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Parzęcka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356. 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ).Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner-Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Analiza dokumentów regulujących realizację wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej ( podstawa programowa ). 2.Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego. 3.Specyfika wychowania fizycznego i zdrowotnego w klasach I - III. 4.Rola gier i zabaw w wychowaniu fizycznym. 5.Organizacja lekcji - podstawowe zasady, cele, metody, formy. 6.Klasyfikacja zabaw i gier ruchowych oraz metodyka ich nauczania. 7.Korektywa i kompensacja na lekcjach wychowania fizycznego. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- podanie zagadnień i literatury ( drogą mailową ) do przygotowania wypowiedzi w formie pisemnej - konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej w domenie APS w godzinach dyżurów i zajęć dydaktycznych ( zgodnie z planem dostępnym w USOS ). |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie: - samodzielne opracowanie wybranych tematów w formie wypowiedzi pisemnej ( do 05.05 - I część i do 19.05 część II ) - przygotowanie własnych scenariusz bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego ( po 15.05.2020 do przesłania bądź też samodzielnego poprowadzenia,w zależności od sytuacji epidemicznej ). |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa II DZ/PE-PWK 2 Bardzo proszę o zapoznanie się z udostępnioną tematyką. Każdy student otrzyma tematy prac do samodzielnego opracowania,szczegóły zostaną podane przez USOS-mail. Proszę oo systematyczne sprawdzanie poczty elektronicznej w domenie APS. We wszystkich sprawach dotyczących wychowania fizycznego bardzo proszę o kontakt mailowy jparzecka@aps.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.