Teatr w pedagogice [10-FF-TEA]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teatr w pedagogice [10-FF-TEA] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Ostolska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 3. oprac. Klemensiewicz Z., uzup. Urbańczyk S.(1995).: Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński. 4. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność” |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Metody teatralne i aktorskie w pedagogice: - kształcenie umiejętności realizacji wystąpień publicznych - budowanie postaci scenicznej, a świadomy dobór sposobów budowania komunikatu - dopasowanie środków wyrazu do charakteru postaci i celu wystąpienia Umiejętność krytycznej analizy sztuk teatralnych: wymowa sztuki, przestrzeń kreacji, przekaz pedagogiczny Praca nad tekstem scenicznym: -twórcza inspiracja - konstrukcja sztuki teatralnej - konstrukcja sceny w sztuce teatralnej analiza postaci i ich zadań scenicznych. Fakultet przygotowuje do podejmowania zadań związanych z wystąpieniami publicznymi i publicznym wypowiadaniem się oraz do prowadzenia zajęć związanych z teatrem i przygotowywaniem spektakli teatralnych. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
-wykład w połączeniu z dyskusją -rejestrowany wykład -ćwiczenia na przykładzie -analiza wskazanych utworów -warsztaty i dyskusja online |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
oceniane będzie: - zaangażowanie w realizację zadawanych prac - terminowe rozliczanie się z zadawanych prac - sprawność w realizacji uwag wykładowcy |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa III DZ-PE-P: POW, WZP Grupa pozostaje w kontakcie z wykładowcą poprzez wskazane kanały komuiknacji. Wykładowca w trakcie pierwszych zajęć online z grupą tłumaczy zadania realizowane w ramach przedmiotu. i. Studenci otrzymają inki do wybranych sztuk teatralnych, które będą przedmiotem późniejszych analiz. Jednym z zadań zaliczeniowych będzie napisanie sceny do sztuki teatralnej, inspirowanej wybraną sceną z literatury. Studenci również stworzą pisemną analizę postaci, w którą spróbują się wcielić w ramach zaprojektowanego przez siebie wystąpienia, oraz stworzą krótką prezentację w formie prywatnej wypowiedzi (dwa nagrania wideo) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.