Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Świat uczuć i potrzeb. Wprowadzenie do „Porozumienia bez Przemocy” Marshalla B. Rosenberga [10-FF-SUP] Semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Świat uczuć i potrzeb. Wprowadzenie do „Porozumienia bez Przemocy” Marshalla B. Rosenberga [10-FF-SUP]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:30 - 15:05
sala 3139 (aula C)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 92
Limit miejsc: 93
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Alicja Zagrodzka
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

1. Rosenberg M.B. (2018) Porozumienie bez Przemocy. O języku życia, Warszawa, Wydawnictwo Czarna Owca.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Berendt J., Sendor M. (2013) Dogadać się z dzieckiem. Coaching, empatia, rodzicielstwo, Warszawa, CoJaNaTo.

2. McKay M., Fanning P., Paleg K., Landis D. (2013) Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko. Poradnik dla rodziców, Podkowa Leśna, Wydawnictwo MiND.

3. Rosenberg M.B. (2016) Edukacja wzbogacająca życie, Poznań, Warszawa, Dialogue Unlimited.

4. Wieczorek L. (2016) Nie mów przepraszam, nie mów kocham. Książka o empatii wobec siebie i innych, Warszawa, Wydawnictwo Czarna Owca.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie: co to jest „Porozumienie bez Przemocy”. Postać Marshalla Rosenberga i jego proces odkrywania reguł PbP.

2. Podstawowe założenia teorii i metody Marshalla Rosenberga oraz ich przydatność.

3. Uczucia: definicja, jakie są, skąd się biorą, kto jest za nie odpowiedzialny, czemu służą.

4. Potrzeby: definicja, jakie są, kto jest odpowiedzialny za ich zaspokojenie, jakie mogą być strategie zaspokajania potrzeb.

5. Jak poznać i wyrazić własne uczucia i potrzeby, czyli empatia wobec siebie i „język żyrafy” (porównanie z „językiem szakala”).

6. Jak towarzyszyć komuś w przeżywaniu uczuć, czyli empatia wobec kogoś.

Metody dydaktyczne:

Wykład połączony z prezentacją w PowerPoincie, udostępniany w OneDrive, w odcinkach, asynchronicznie, ale regularnie (raz w tygodniu), i dostępny bez ograniczeń czasowych.

Po każdym odcinku wykładu, w wyznaczonych terminach indywidualny kontakt ze słuchaczami poprzez formularze w Forms: słuchacze piszą swoje komentarze, wykładowca ocenia je, wystawiając punkty, oraz odpowiada na komentarze, pisząc informację zwrotną.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie komentarzy do wszystkich odcinków wykładu, zaczynając od wykładu 2. Zaliczone są te komentarze, za które student otrzymał co najmniej 3 punkty. Ocena końcowa będzie średnią z punktów za komentarze.

Formularze Forms na komentarze są aktywne przez tydzień od udostępnienia wykładu.

Żeby zobaczyć liczbę punktów otrzymaną za komentarz oraz odpowiedź wykładowcy, trzeba jeszcze raz wejść w formularz - jest to możliwe wyłącznie w okresie jego aktywności.

Przedłużenie aktywności formularza w celu napisania komentarza lub odczytania odpowiedzi na komentarz jest możliwe tylko na indywidualną prośbę z uzasadnieniem. O takim przedłużeniu jest informowana tylko ta osoba, dla której została przedłużona aktywność formularza.

Kryteria oceniania komentarzy

Komentarze mają zawierać odpowiedzi na następujące pytania:

"Jakie ma Pani/Pan refleksje po wykładzie?

Co było dla Pani/Pana ważne, poruszające?

Co się Pani/Panu podobało? Co się nie podobało?

Proszę o konkrety, nie o ogólniki. Wystarczy kilka zdań, nie chodzi o długą wypowiedź."

Refleksje mają dotyczyć nie tylko formy, ale też treści wykładu (tzn. można pisać też o formie, ale nie wystarczy pisać tylko o niej).

Jeżeli ktoś napisze to, co tu jest podane, dostaje 5 pkt - nawet, jeśli jego refleksje będą całkowicie negatywne ("Nie podobało mi się... Uważam, że to nieprawda..." itp.). Jeżeli zabraknie konkretów na temat tego, co było ważne, poruszające, co się podobało, co nie podobało itp., tylko będą same ogólniki ("Świetny wykład"), punktów będzie mniej i będzie informacja, co trzeba poprawić, żeby dostać 5 punktów. Tak samo, jeżeli ktoś napisze tylko o formie, a nie odniesie się w ogóle do treści wykładu. Punktów może być mniej również wówczas, jeżeli na podstawie komentarza będzie można przypuszczać, że ktoś nie słuchał albo nie zrozumiał jakiejś ważnej treści z wykładu.

Otrzymanie 0-2 punktów oznacza, że komentarz nie został zaliczony i należy go koniecznie poprawić. Otrzymanie 3-4 punktów oznacza, że komentarz został zaliczony - w takiej sytuacji jeśli ktoś chce, może go poprawić, ale nie jest to wymagane na zaliczenie przedmiotu.

Poprawione komentarze należy wysłać poprzez specjalnie utworzone w tym celu formularze. Proszę podawać w poprawionych komentarzach numer wykładu, którego ten komentarz dotyczy.

Formularze na poprawione komentarze nie służą do przysyłania spóźnionych komentarzy - spóźnione komentarze przysłane tą drogą nie będą czytane.

Uwagi:

grupa wykładowa III DZPC

Utworzyłam w Teams zespół: Świat uczuć i potrzeb (awatar latarka).

Proszę dołączyć do zespołu - kod dostępu fvfffhf.

Jeżeli ktoś z Państwa ma problem z dołączeniem, proszę o wiadomość,

mój adres: alaza@aps.edu.pl

Linki do wykładów i do innych materiałów w OneDrive, do formularzy Forms oraz szczegółowe instrukcje wysyłam w mailach na adres roku i na indywidualne adresy USOSmail.

Kontaktuję się z grupą również przez ogłoszenia w Teams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)