Warsztaty antystresowe (relaksacyjne) [20-FF-WAS]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty antystresowe (relaksacyjne) [20-FF-WAS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Lidia Zabłocka-Żytka | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
20.02.2020: T.: Organizacją zajęć. T: Poznawcze metody radzenia sobie ze stresem. RTZ - prezentacja. 27.02.2020. i T: Stres i ja.- praca indywidualna i prezentacja warsztatu dla Studentów. 05.03.2020. – Doświadczenia własne T: ćwiczenia oddechowe i Trening Shultza. Praca domowa: Zabłocka-Żytka, L., Sokołowska, E. (red.). (2016). Pomoc psychologiczna chorym somatycznie. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Wydawnictwo Difin. (rozdział dotyczący DMT) 12.03.2020. Doświadczenia własne T: Ćwiczenia energetyzujące i rozluźniające jako metoda relaksu. 19.03.2020. Doświadczenia własne T. Ćwiczenia Jacobsona i wizualizacja- zastosowanie wobec chorych somatycznie i technika Aleksandra Homework: Plan własnych warsztatów- komu, jak , dlaczego? Mają mi przesłać do sprawdzenia. (w parach) + promocja! 26.03.2020. T: Omówienie propozycji warsztatów relaksacyjnych. 02.04.2020 : Warsztaty relaksacyjne dla społeczności akademickiej 07. 09.04.2020 T.: Omówienie pomysłów własnych warsztatów. Podsumowanie i zaliczenie. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
prezentacja wybranych technik relaksacyjnych; praca w grupie, ćwiczenia indywidualne, dyskusja oraz przygotowanie oraz realizacja na przedostatnich zajęciach tj. 02.04.2020. warsztatów relaksacyjnych dla społeczności akademickiej; W związku z zawieszeniem zajęć, studenci na kolejne zajęcia mailem będą mieć przesyłane zadania do wykonania. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Drodzy Studenci, 1. Proszę zapoznajcie się z przykładowym planem warsztatów, które prowadziłam dla osób ze stowarzyszenia chorujących na choroby zapalne tkanki łącznej. Dołączam także ulotkę, którą przekazałam uczestnikom. Możecie wziąć to pod uwagę planując Wasze warsztaty. Nie wiem, czy uda nam się przeprowadzić naszą akcję na uczelni, ale będę Was prosiła, byście takie warsztaty opisali, przygotowali ich plan. 2. Przesyłam Wam teksty relaksacji i proszę, byście je przeprowadzili na sowich domownikach i napisali swoje refleksje na ten temat. Proszę, byście przećwiczyli relaks i opisali to i przesłali mi w wordzie krótką notatkę na ten temat- kto brał udział, czy korzystaliście z muzyki, jakie wrażenia osoby uczestniczącej, jakie Wasze do czwartku. 3. Załączam literaturę nt techniki Aleksandra, proszę zapoznajcie się. 4. Załączam artykuł dotyczący psychoneuroimmunologii jako uzasadnienie stosowania relaksu. Pozostaję do Waszej dyspozycji mailowo i życzę Wam dużo zdrowia. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.