Dlaczego nagradzamy kiedy chcemy ukarać, czyli jak pracować z zachowaniami trudnymi [20-FF-DNK]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dlaczego nagradzamy kiedy chcemy ukarać, czyli jak pracować z zachowaniami trudnymi [20-FF-DNK] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Strelau (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP. (t. 2, rozdział 17). Suchowierska,M., Ostaszewski, P., Bąbel, P. (2012). Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Sutton, C. (1991). Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci? Warszawa: Fundacja „Synapsis”. Striefel S. (2000) Jak uczyć przez modelowanie i imitację, SPOA Gdańsk |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1)Czym są zachowania trudne - temat zrealizowany stacjonarnie 20.02.2020 2)Warunkowanie klasyczne i instrumentalne - temat zrealizowany 27.03.2020 3)Techniki zbierania danych, ocena funkcjonalna - Prezentacja w Power Point przesłane elektronicznie w dniu 12.03.2020 na adres mailowy grupy studentów 4)Konsekwencje zachowań – kary, nagrody i ich dobór - Prezentacja w Power Point z komentarzami autorskimi oraz zadaniem dodatkowym (przykłady kar pozytywnych i negatywnych oraz nagród pozytywnych i negatywnych) przesłane elektronicznie w dniu 19.03.2020 na adres mailowy grupy studentów 5)Interwencje terapeutyczne: I poziom - Prezentacja w Power Point z komentarzami autorskimi oraz zadaniem dodatkowym (przykłady poszczególnych strategii) przesłane elektronicznie w dniu 26.03.2020 na adres mailowy grupy studentów -metoda wzmocnienia zróżnicowanego -kontrola bodźców poprzedzających -kontrakt behawioralny II poziom - Prezentacja w Power Point z komentarzami autorskimi oraz zadaniem dodatkowym (przykłady poszczególnych strategii) przesłane elektronicznie w dniu 02.04.2020 na adres mailowy grupy studentów -odwrażliwianie -koszt reakcji -wygaszanie -time-out bez wykluczania III poziom - Prezentacja w Power Point z komentarzami autorskimi przesłane elektronicznie w dniu 09.04.2020 na adres mailowy grupy studentów - hiperokrekcja -time out z wykluczeniem -unieruchomienie -stosowanie bodźców awersyjnych 6) zaliczenie zajęć - kolokwium (6 pytań zamkniętych i 2 otwarte) odbyło się 16.04.2020 (za zajęcia 5.03.2020 za zgodą studentów) z wykorzystaniem adresu mailowego grupy |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - film edukacyjny UMIEJĘTNOŚCI: - działania praktyczne - praca z tekstem - działanie praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja -metody aktywizujące i problemowe |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach aktywność na zajęciach praca indywidualna lub kolokwium końcowe (prace przesyłane za pomocą poczty elektronicznej) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa V DMPY Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem oraz zagadnień do samodzielnego opracowania. Konsultacje indywidulane za pośrednictwem poczty elektronicznej NAKŁAD PRACY STUDENTA: nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych – 15 h liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15h liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.