Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dlaczego nagradzamy kiedy chcemy ukarać, czyli jak pracować z zachowaniami trudnymi [20-FF-DNK] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dlaczego nagradzamy kiedy chcemy ukarać, czyli jak pracować z zachowaniami trudnymi [20-FF-DNK]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 3632
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

Strelau (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP. (t. 2, rozdział 17).

Suchowierska,M., Ostaszewski, P., Bąbel, P. (2012). Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Sutton, C. (1991). Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci? Warszawa: Fundacja „Synapsis”.

Striefel S. (2000) Jak uczyć przez modelowanie i imitację, SPOA Gdańsk

Zakres tematów:

1)Czym są zachowania trudne - temat zrealizowany stacjonarnie 20.02.2020

2)Warunkowanie klasyczne i instrumentalne - temat zrealizowany 27.03.2020

3)Techniki zbierania danych, ocena funkcjonalna - Prezentacja w Power Point przesłane elektronicznie w dniu 12.03.2020 na adres mailowy grupy studentów

4)Konsekwencje zachowań – kary, nagrody i ich dobór - Prezentacja w Power Point z komentarzami autorskimi oraz zadaniem dodatkowym (przykłady kar pozytywnych i negatywnych oraz nagród pozytywnych i negatywnych) przesłane elektronicznie w dniu 19.03.2020 na adres mailowy grupy studentów

5)Interwencje terapeutyczne:

I poziom - Prezentacja w Power Point z komentarzami autorskimi oraz zadaniem dodatkowym (przykłady poszczególnych strategii) przesłane elektronicznie w dniu 26.03.2020 na adres mailowy grupy studentów

-metoda wzmocnienia zróżnicowanego

-kontrola bodźców poprzedzających

-kontrakt behawioralny

II poziom - Prezentacja w Power Point z komentarzami autorskimi oraz zadaniem dodatkowym (przykłady poszczególnych strategii) przesłane elektronicznie w dniu 02.04.2020 na adres mailowy grupy studentów

-odwrażliwianie

-koszt reakcji

-wygaszanie

-time-out bez wykluczania

III poziom - Prezentacja w Power Point z komentarzami autorskimi przesłane elektronicznie w dniu 09.04.2020 na adres mailowy grupy studentów

- hiperokrekcja

-time out z wykluczeniem

-unieruchomienie

-stosowanie bodźców awersyjnych

6) zaliczenie zajęć - kolokwium (6 pytań zamkniętych i 2 otwarte) odbyło się 16.04.2020 (za zajęcia 5.03.2020 za zgodą studentów) z wykorzystaniem adresu mailowego grupy

Metody dydaktyczne:

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- film edukacyjny

UMIEJĘTNOŚCI:

- działania praktyczne

- praca z tekstem

- działanie praktyczne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

-metody aktywizujące i problemowe

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach

aktywność na zajęciach

praca indywidualna lub kolokwium końcowe (prace przesyłane za pomocą poczty elektronicznej)

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa V DMPY

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem oraz zagadnień do samodzielnego opracowania. Konsultacje indywidulane za pośrednictwem poczty elektronicznej

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

nakład pracy studenta:

liczba godzin kontaktowych – 15 h

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15h

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)