Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja i płeć [20-FF-EIP] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja i płeć [20-FF-EIP]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
sala 1209/1210
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
sala 3628/3629
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Marta Zahorska-Bugaj
Literatura:

M. Mead (1982) Płeć i charakter, w: Nikt nie rodzi się kobietą, red. T. Hołówka, Warszawa;

A. Giddens (2012) Socjologia, rozdz. Płeć kulturowa i seksualność, Warszawa;

C.M.Renzetti, D.J.Curran,(2005) Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo, Warszawa, r.5 s.138 – 192;

Koniec mitu niewinności. Płeć i seksualność w socjalizacji i edukacji (2009), red: L.Kopciewicz, Ed.Zierkiewicz, Warszawa;

M. Sikorska,(2009) Nowa matka, nowy ojciec, nowe dziecko, Warszawa, rozdz. 4, s.132 – 208;

M. Sikorska,(2009) Nowa matka, nowy ojciec, nowe dziecko, Warszawa, rozdz. 4, s.132 – 208;

B. Budrowska, (2003) Znikoma reprezentacja kobiet w elitach – próby wyjaśnień, w: Szklany sufit. Bariery i ograniczenia karier kobiet, red. A. Titkow, Warszawa;

M. Fuszara, (2006) Kobiety w polityce, Warszawa;

Zakres tematów:

Płeć biologiczna i kulturowa;

Płeć kulturowa uwarunkowania społeczne i kulturowe;

Pozytywne i negatywne strony podziału ról płciowych

Płeć w edukacji;

Postrzeganie ról męskich i kobiecych w przedszkolu i szkole;

Ukryty program instytucji edukacyjnych;

Płeć w przedszkolu i szkole;

Pozycja kobiet w rodzinie;

Kariery zawodowe kobiet i mężczyzn;

Kariery polityczne kobiet i mężczyzn.

Metody dydaktyczne:

Analiza tekstów;

Pobudzenie wrażliwości socjologicznej poprzez relacje ze stosunków w szkołach, w których uczestniczyli studenci;

Prowadzenie przez studentów mini badań w swoich dawnych szkołach: wywiady z nauczycielami i rówieśnikami.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność podczas zajęć;

Sprawność w relacjonowaniu tekstów;

Umiejętności krytycznej analizy poglądów;

Umiejętność dostrzegania problemów społecznych w życiu szkolnym i codziennym.

Sposoby oceniania:

Obserwacja zaangażowania studentów podczas zajęć;

Ocena referatów;

Test sprawdzający wiedzę.

Uwagi:

fakultet dla I DZSC

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)