Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (4) [10SD-1A-KON4]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (4) [10SD-1A-KON4] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Renata Siemieńska-Żochowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Fragmenty następujących publikacji: Publikacje przetłumaczone w całości lub części na j. polski: Beck, Ulrich (2000) Risk Society. Sage. Putnam, Robert D. (2001) Bowling Alone. Touchstone. Inglehart, Ronald , Pippa Norris (2003) Rising Tide. Princeton. Phillips, Anne (1993) Democracy and Difference. Pennsylvania State University Press. Maddock, Su (1999) Challenging Women, Gender, Culture and Organization. Sage Hochschild, Arlie R. (2003) The Commercialization of Intimate Life. U-ty of California Press. Tibbals, Geof (2008) Dirty,sick, X-rated & politically Incorrect jokes. Running Press. (tylko w j.ang.) Coles, Robert (1986) The Moral Life of Children. Houghton Mifflin Company Snyder. T. (2017) On Tyranny , New York (O tyranii. Znak Horyzont) Putnam, Robert D. and Lewis M. Feldstein (2003) Better Together. Restoring American Community. Simon & Schuster Paperback. (tylko w j. ang.) Lieratura uzupełniająca: Raporty Komisji Europejskiej I UNESCO (przykłady): Women in Science and Technology- The Business Perspective (2006) European Commission Reaching the Marginalized. Education for All. UNESCO. Oxford University Press (2010) Goffman, Erving (1963) Stigma. Simon &Schuster Inc. Tylko w j. ang.: Vianello, M., Hawkesworth , M. (eds.)(2015) Gender and Power. Palgrave Desivilya, H., Costea , C.E, (eds.) (2015) Women’s Voices in Management. Palgrave Ranci, C., Brandsen, T., Sabatinelli (eds.) (2014) Social Volnurability in European Cities. The Role of Local Welfare in Times of Crisis. Palgrave Freise, M. Hallmann, T. (eds) Modernizing Democracy. Associations and Associating in the 21st Century. Springer. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zapoznanie doktorantów z aktualną literaturą anglojęzyczną oraz wynikami współczesnych badań prowadzonych w różnych krajach, a także badań porównawczych na temat problemów uważanych współcześnie za szczególnie ważne, jeśli chodzi o warunki i konsekwencje procesów globalizacji świata , dylematy związane z kształtowaniem się systemów demokratycznych, podobieństwa i różnice pomiędzy krajami Unii Europejskiej. Problemy , które będą przedmiotem analiz to zagadnienia nierównego dostępu do edukacji i ich uwarunkowania , kształtowanie się postaw i systemów wartości w różnych krajach, nierówności w sytuacji ekonomicznej, społecznej i politycznej kobiet i mężczyzn , problemy sekularyzacji i wzrostu fundamentalizmów religijnych na świecie, kształtowanie się społeczeństw obywatelskich , dokonujące się przemiany społeczne w Polsce. Rola stereotypów w kształtowaniu się relacji międzyludzkich w dobie masowych migracji i głębokich przeobrażeń społecznych i kulturowych. The goal of the course is to make doctoral students familiar with new English and American sociological literature and results of contemporary studies conducted in different countries, as well as cross-cultural studies focused on social problems considered actually as specially serious. The following problems will be discussed :conditions and consequences of processes of globalization; transformation of democratic systems; similarities and differences among EU countries concerning access to education and its determinants; attitudes and values and their transformation in different countries; economic, social and political inequality between men and women; secularization and growth of religious fundamentalisms; civic societies; social changes in Poland. Role of stereotypes in shaping social relations at the time of mass migrations and deep social and cultural changes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia będą mieć charakter interaktywny, na który będą składać się wykłady w j. angielskim, a także prezentacje doktorantów na podstawie wybranych tekstów anglojęzycznych oraz dyskusje. Relacje pomiędzy w/w typami aktywności w ramach zajęć będą dostosowane do znajomości języka angielskiego posiadanej przez uczestników. Części zaleconej literatury angielskojęzycznej będą towarzyszyły ich przetłumaczone, polskie wersje, co ułatwi zrozumienie i przyswojenie sobie treści. Poza tym, będą omawiane raporty sporządzane na zlecenie Komisji Europejskiej i UNESCO dotyczące omawianych problemów. Interactive course consisting of lectures in English, presentations of papers by doctoral students and discussions. Proportions among those three forms of activities will be adjusted to skills of students to use/work in English. Some recommended English texts will be accompanied by their Polish versions what will be significant help for students. Beside, some reports of the European Commission and UNESCO focused on the social problems will be discussed . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 45 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa IV DDPE- prof. R. Siemieńska-Żochowska |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.