Programy i pakiety edukacyjne [10-0S-PPE3]
Semestr letni 2018/2019
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Programy i pakiety edukacyjne [10-0S-PPE3] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Kupiec | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Bałachowicz J. (1988). Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. WSiP, Warszawa. 2. Bałachowicz J., Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Witkowska-Tomaszewska A. (2017), Zrozumieć uczenie się – zmienić wczesną edukację. Wyd. APS, Warszawa. 3. Gruszczyk-Kolczyńska E. (red.) (2016), Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w tej książce pomogą w opracowaniu programu edukacyjnego dla starszych przedszkolaków. W: tegoż, Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. Bliżej Przedszkola, Kraków. 4. Klus-Stańska D., Nowicka M. (2013). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Rozdz.I. Czy szkoła rzeczywiście uczy czytać? Wyd. Harmonia, Gdańsk. 5. Sanocka, K. (2012). Stereotypy płci w czytankach – wybrane przykłady zmian zachodzących w polskich szkołach. Dostęp: http://www.palimpsest.socjologia.uj.edu.pl/tl_files/palimpsest/2012-04-23/Pliki%20na%20strone/Sanocka.pdf 6. Skrzypczak, J. (2003). Podręcznik szkolny. Wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania, Poznań. 7. Witkowska-Tomaszewska A. (2015). Podręcznik jako narzędzie kreowania podmiotowości [w:] Bałachowicz J., Witkowska-Tomaszewska, Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości. Wyd. APS, Warszawa. 8. Zalewska, E. (2009). Programy kształcenia i podręczniki szkolne w edukacji początkowej jako „wybór z kultury. W: D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa. 9. Zalewska E. (2009), Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno- analitycznym, [za:] T. Höhne, Schulbuchwissen. Umrisse einer Wissen Und Mediwntheorie des Schulbuches, [w:] L. Huryło, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Paradygmaty współczesnej dydaktyki. Kraków. 10. Aktualna Podstawa Programowa edukacji wczesnoszkolnej. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Podstawa Programowa – cele, zadania szkoły, wytyczne do pracy, treści programowe. (4h) 2. Programy edukacyjne – pojęcie programu szkolnego, budowa programu. Autorski program edukacyjny – prezentacje. (4h) 3. Pakiety edukacyjne dostępne na rynku wydawniczym. (4h) 4. Ewaluacja podręcznika szkolnego – recenzje. (3h) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca w parze, praca w grupie, projekt |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Punktacji podlega: obecność (0-2pkt.), aktywność (0-2pkt.), projekt programu (0-6pkt.), analiza czytanki (0-5pkt.), recenzja podręcznika (0-5pkt.); 10-9 pkt. bardzo dobry, 8-6 pkt. dobry, 5-4 pkt. dostateczny, 0-3pkt. niedostateczny; |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa III TYF-ED |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.