Polski język migowy (PJM) 2 [10-2S-PJM2]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Polski język migowy (PJM) 2 [10-2S-PJM2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Elwira Haszcz-Wardziak, Małgorzata Kupisiewicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Świdziński M. (red), 2003r., "Studia nad kompetencją językową i komunikacją niesłyszących", wyd. UW. 2. Hendzel J.K., 1992r., "Słownik polskiego języka miganego", wyd. Pojezierze. 3. Szczepankowski B., 1994r., "Podstawy języka migowego", wyd. WSiP. 4. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 1", wyd. WSiP. 5. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 2", wyd. WSiP. 6. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 3", wyd. WSiP. 7. Romanowska P., Rzeźniczak D., Garncarek M., 2011r., "Migaj migiem Polski Język Migowy dla początkujących", wyd. studiokoloru. 8. Szczepankowski B., Koncewicz D., 2012r., "Język migowy w terapii", wyd. Wydawnictwo naukowe WSP w Łodzi. 9. Grzesiak I. "Język migowy we współczesnym szkolnictwie na świecie i w Polsce. 10. Tomaszewski P. Fonologia wizualna Polskiego Języka Migowego. 11. Świdziński M. Jakimi językami posługują się głusi". |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie słów migowych zgodnie z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej Gramatyka twarzy – tworzenie zdań migowych (twierdzących, przeczących i pytających) z użyciem ekspresji twarzy. Gramatyka przestrzenna – utrwalenie czasowników kierunkowych Użycie czasu – wyjaśnienie linii czasu Demonstracja dialogów migowych. Tworzenie opowiadań własnych i na podstawie tekstu (z całego materiału). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- Metoda eklektyczna - Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa - Metoda komunikatywna i konwersacyjna - Metoda kognitywna - Ćwiczenia : praktyczne ćwiczenie zdobywanych umiejętności posługiwania się Polskim Językiem Migowym. - Tłumaczenie prostych zdań, zwrotów z języka polskiego na PJM i odwrotnie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- Weryfikacja zastosowanej wiedzy w praktyce poprzez spontaniczną rozmowę w PJM, kolokwium praktyczne- weryfikacja opanowanego słownictwa - Kontrola i sprawdzanie zadanych zadań. - Aktywność na zajęciach, - Ocena pracy w podgrupach w trakcie zajęć oraz ocena pracy domowej i forum dyskusyjny na platformie e-learningowej. - Ocena z kolokwium. - Egzamin indywidualny - konwersacja w PJM |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa III SUR-ED |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.