Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Emocje i motywacja [20-3F-EMO] Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Emocje i motywacja [20-3F-EMO]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3526/3527
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 3631
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Tomasz Prusiński
Literatura:

Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina of Poznań. (r. 1 „Po co nam emocje”, s. 23-38).

Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski, W., Marszał-Wiśniewska, M. (2008). Emocje i Motywacje. W: D. Doliński, J. Strelau (Red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. GWP Rozdział 7.2, 513-517.

Oatley, K. i Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN (r. 3. Ewolucja emocji, s. 62-93).

Oatley, K. i Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN (r. 5. Mózgowe mechanizmy emocji, s. 133-159).

Murphy, S.T., Zajonc, R.B. (1994). Afekt, poznanie i świadomość. Przegląd Psychologiczny, 3, 261-299.

Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski, W., Marszał-Wiśniewska, M. (2008). Emocje i Motywacje. W: D. Doliński, J. Strelau (Red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. GWP Rozdział 7.4., 571-588.

Oatley, K. i Jenkins, J. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN (r. 9. Funkcje emocji i ich wpływ na procesy poznawcze i perswazję, s. 248-284).

Doliński, W. (2011). Regulacja emocji. W: D. Doliński, W. Błaszczak (red.), Dynamika Emocji. Teoria i Praktyka. Warszawa PWN (s. 31 - 42).

Fredrickson, B. (2011). Pozytywność. Poznań: Zysk i S-ka (s. 28 - 52).

Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski, W., Marszał-Wiśniewska, M. (2008). Emocje i Motywacje. W: D. Doliński, J. Strelau (Red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. GWP Rozdział 7.5, s. 588-598.

Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski, W., Marszał-Wiśniewska, M. (2008). Emocje i Motywacje. W: D. Doliński, J. Strelau (Red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. GWP Rozdział 7.6. s. 598-612.

Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski, W., Marszał-Wiśniewska, M. (2008). Emocje i Motywacje. W:

D. Doliński, J. Strelau (Red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. GWP Rozdział 7.7. s. 612-630.

Maruszewski, T., Doliński, D., Łukaszewski, W., Marszał-Wiśniewska, M. (2008). Emocje i Motywacje. W: D. Doliński, J. Strelau (Red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. GWP Rozdział 7.8., 630-648

Szuster, A. (2005). W poszukiwaniu źródeł i uwarunkowań ludzkiego altruizmu (s. 51-61). Warszawa: Wydawnictwo IP PAN.

Zakres tematów:

1. Czym są emocje i dlaczego ich potrzebujemy?

2. Ewolucja emocji i ekspresja emocjonalna.

3. Neurobiologiczne podłoże emocji.

4. Emocje bez świadomości.

5. Emocje bez świadomości. Badania nad nieświadomym afektem.

6. Związek emocje-poznanie.

7. Wpływ emocji na funkcjonowanie poznawcze.

8. Emocje a optymalne funkcjonowanie - regulacja emocji, emocje pozytywne, inteligencja emocjonalna.

9. Motywacja jako zjawisko psychologiczne.

10. Od homeostazy biologicznej do homeostazy psychologicznej.

11. Przywracanie równowagi. Motywacje niezależne od afektów i własnych potrzeb.

12. Motywacje a działanie i tworzenie.

13. Motywacje prospołeczne - kiedy i dlaczego pomagamy innym?

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia praktyczne, prezentacje multimedialne, praca w grupach, scenki, quizy

Metody i kryteria oceniania:

oceniane będzie:

kolokwium

aktywność

Uwagi:

g. ćwiczeniowa dla II ZMPY 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)