Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 [10-2S-MS1] Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 [10-2S-MS1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 3528
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Wereszka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bystrzanowska T. /1969/ „Audiologia kliniczna”

Cieszyńska J. /2000/Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego. Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.

Czajkowska, Herda „Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w szkole”

Eckert U. /1982/ Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej. WSiP, Warszawa.

Eckert U. /2001/ Test dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu,Wyd. APS, Warszawa.

Kulczycka E./2004/ Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym, wyd.APS, Warszawa

Wereszka K/2014/. Audiologia pedagogiczna - uwarunkowania zaburzeń i oceny słuchu małego dziecka. W: Piortowicz R (red.) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wybrane zagadnienia. Wyd.APS Warszawa

Wereszka K./2016/ Słyszę i słucham - jak rozwija się słyszenie małego dziecka? w: Piotrowicz R. (red.) Małe dziecko - dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka. Wyd.APS Warszawa

Literatura uzupełniająca:

Eckert „Niektóre metody i techniki pracy w pedagogice specjalnej”

Góralówna, Silwecka „ Listy do rodziców z wadą słuchu”

Styczek I. „Logopedia”

Szczepankowski B./1999/ „Niesłyszący, głusi, głuchoniemi”, WSiP, Warszawa

Zakres tematów:

Anatomia i fizjologia narządu słuchu. Metody badań słuchu. Rodzaje technicznych środków wspomagających słyszenie

Metody pracy z dzieckiem z wadą słuchu. Organizacja pracy rewalidacyjnej. Cele, metody, formy, środki dydaktyczne.

Zajęcia wstępne- cele, funkcje i przykłady

Rozwój psychoruchowy dziecka. Rozwój mowy dziecka z wadą słuchu. Konsekwencje ubytku słuchu dla rozwoju mowy

Metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu

Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu

Diagnoza surdologopedyczna

Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych dla dziecka z wadą słuchu.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia praktyczne, warsztaty, projekty, prezentacje

Metody i kryteria oceniania:

Godziny kontaktowe:60 godz. ćw

Przygotowanie do zajęć: 15 godz.

Przygotowanie projektu: 15 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 15 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa II WWR-WY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)