Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 [10-2S-MS1]
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 [10-2S-MS1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Wereszka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Bystrzanowska T. /1969/ „Audiologia kliniczna” Cieszyńska J. /2000/Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego. Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków. Czajkowska, Herda „Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w szkole” Eckert U. /1982/ Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej. WSiP, Warszawa. Eckert U. /2001/ Test dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu,Wyd. APS, Warszawa. Kulczycka E./2004/ Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym, wyd.APS, Warszawa Wereszka K/2014/. Audiologia pedagogiczna - uwarunkowania zaburzeń i oceny słuchu małego dziecka. W: Piortowicz R (red.) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka. Wybrane zagadnienia. Wyd.APS Warszawa Wereszka K./2016/ Słyszę i słucham - jak rozwija się słyszenie małego dziecka? w: Piotrowicz R. (red.) Małe dziecko - dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka. Wyd.APS Warszawa Literatura uzupełniająca: Eckert „Niektóre metody i techniki pracy w pedagogice specjalnej” Góralówna, Silwecka „ Listy do rodziców z wadą słuchu” Styczek I. „Logopedia” Szczepankowski B./1999/ „Niesłyszący, głusi, głuchoniemi”, WSiP, Warszawa |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Anatomia i fizjologia narządu słuchu. Metody badań słuchu. Rodzaje technicznych środków wspomagających słyszenie Metody pracy z dzieckiem z wadą słuchu. Organizacja pracy rewalidacyjnej. Cele, metody, formy, środki dydaktyczne. Zajęcia wstępne- cele, funkcje i przykłady Rozwój psychoruchowy dziecka. Rozwój mowy dziecka z wadą słuchu. Konsekwencje ubytku słuchu dla rozwoju mowy Metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu Diagnoza surdologopedyczna Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych dla dziecka z wadą słuchu. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia praktyczne, warsztaty, projekty, prezentacje |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe:60 godz. ćw Przygotowanie do zajęć: 15 godz. Przygotowanie projektu: 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia: 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa II WWR-WY |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.