Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nurty i kierunki opieki nad dzieckiem [10-0S-NIK] Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nurty i kierunki opieki nad dzieckiem [10-0S-NIK]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 11:15
sala 1205
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marta Porembska
Literatura:

Literatura zalecana:

Deklaracja Praw Dziecka (1959r.)

Jaworska-Witkowska M., Kwieciński Z. (2011) Nurty pedagogii. Kraków.

Konwencja o Prawach Dziecka (1989r.)

Krajewska B., (2009) Instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Zagadnienia podstawowe. Kraków.

Krasiejko I. (2010) Metodyka działania asystenta rodziny. Katowice.

Krasiejko I. (2013) Zawód asystenta rodziny w procesie profesjonalizacji. Toruń.

Olearczyk T. (2008) Sieroctwo i osamotnienie. Kraków.

Porembska M. (2017) Konflikty okołorozwodowe a działania kuratorów sądowych ds. rodzinnych i nieletnich. W: Sołtysiak T., Gołembowska M. Resocjalizować ale jak we współczesnej rzeczywistości społecznej? Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW

Smolińska-Theiss B. (2014) Dzieciństwo jako status społeczny. Warszawa.

Smolińska-Theiss B. (2013) Korczakowskie narracje pedagogiczne. Kraków.

Ustawa o kuratorach sądowych z dnia 27 lipca 2001.

Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004.

Ustawa o Rzeczniku Praw Dziecka z dnia 6 stycznia 2000r.

Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011.

Węgierski Z. (2006) Opieka nad dzieckiem osieroconym. Toruń.

Wosik – Kawala D. (2011) (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze. Lublin.

Zakres tematów:

Ćwiczenia:

- Wybrane metody i formy pracy z dzieckiem i rodziną.

- Analiza systemu wsparcia dziecka i rodziny

- Rola placówki opiekuńczo-wychowawczej oraz wsparcia dziennego

- Zadania Ośrodków Adopcyjnych oraz Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego

- Pogotowie opiekuńcze jako przykład placówki interwencyjnej

- Funkcjonowanie Stowarzyszenia „SOS wioski dziecięce”

Metody dydaktyczne:

Wykład, prezentacje, film, dyskusja, studium przypadku

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

Ćwiczenia:

- obecność oraz wypowiedzi ustne w trakcie prowadzonych zajęć

- prezentacje multimedialne przygotowane przez studentów na wskazane tematy

Wykład:

Egzamin pisemny w formie testu

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla I ZZ/PC-PRE-PI 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)