Nurty i kierunki opieki nad dzieckiem [10-0S-NIK]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Nurty i kierunki opieki nad dzieckiem [10-0S-NIK] | ||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 11:15
sala 1205 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
sala 3232 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Marta Porembska | ||||||
Literatura: |
Literatura zalecana: Deklaracja Praw Dziecka (1959r.) Jaworska-Witkowska M., Kwieciński Z. (2011) Nurty pedagogii. Kraków. Konwencja o Prawach Dziecka (1989r.) Krajewska B., (2009) Instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Zagadnienia podstawowe. Kraków. Krasiejko I. (2010) Metodyka działania asystenta rodziny. Katowice. Krasiejko I. (2013) Zawód asystenta rodziny w procesie profesjonalizacji. Toruń. Olearczyk T. (2008) Sieroctwo i osamotnienie. Kraków. Porembska M. (2017) Konflikty okołorozwodowe a działania kuratorów sądowych ds. rodzinnych i nieletnich. W: Sołtysiak T., Gołembowska M. Resocjalizować ale jak we współczesnej rzeczywistości społecznej? Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW Smolińska-Theiss B. (2014) Dzieciństwo jako status społeczny. Warszawa. Smolińska-Theiss B. (2013) Korczakowskie narracje pedagogiczne. Kraków. Ustawa o kuratorach sądowych z dnia 27 lipca 2001. Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004. Ustawa o Rzeczniku Praw Dziecka z dnia 6 stycznia 2000r. Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011. Węgierski Z. (2006) Opieka nad dzieckiem osieroconym. Toruń. Wosik – Kawala D. (2011) (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze. Lublin. |
||||||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia: - Wybrane metody i formy pracy z dzieckiem i rodziną. - Analiza systemu wsparcia dziecka i rodziny - Rola placówki opiekuńczo-wychowawczej oraz wsparcia dziennego - Zadania Ośrodków Adopcyjnych oraz Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego - Pogotowie opiekuńcze jako przykład placówki interwencyjnej - Funkcjonowanie Stowarzyszenia „SOS wioski dziecięce” |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, prezentacje, film, dyskusja, studium przypadku |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: Ćwiczenia: - obecność oraz wypowiedzi ustne w trakcie prowadzonych zajęć - prezentacje multimedialne przygotowane przez studentów na wskazane tematy Wykład: Egzamin pisemny w formie testu |
||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla I ZZ/PC-PRE-PI 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.