Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III [10-1S-PER] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III [10-1S-PER]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Zn] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 66
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ligia Tuszyńska
Literatura:

1. Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół z komentarzem, Edukacja przyrodnicza, Wyd. MEN, 2009, T. 1., T. 5

2. K. Potyrała, A Walosik,Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań współczesności, Wyd. Kubajak2011

3. K. Potyrała (red.), Kreatywny nauczyciel, Wskazówki i rozwiązania, Wyd. Nauk. UP, Kraków 2011

4. L. Tuszyńska, Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska, Wyd. UW, Warszawa 2003

5. M. S. Szymański, O metodzie projektów, Wyd. Żak, Warszawa 2010

6. T. Fiutowska, Smyk się bawi, smyk się śmieje…, Autorski program kształcenia i wychowania sześciolatka, Oficyna „ADAM”, Warszawa 2003

7. A. Kalinowska, Z. Barciński (red.) Poradnik metodyczny, Łaskotani chrabąszcza wąsami, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, 2004

L. Tuszyńska, A. Aszklar, (red.) Scenariusze lekcji terenowych dla klas I – III szkoły podstawowej, Wyd. Wydział Biologii UW, Warszawa 2010

Zakres tematów:

• Podstawa programowa – edukacja przyrodnicza w klasach I – III – warunki i sposób realizacji

• Cele kształcenia – taksonomia i operacjonalizacja celów kształcenia przyrodniczego.

• Metodyka edukacji przyrodniczej (formy, metody, techniki i środki dydaktyczne)

• Ewaluacja jako systematyczna i obiektywna ocena zajęć i programu na wszystkich etapach, tj. planowania, realizacji i pomiaru rezultatów kształcenia. Powinna ona dostarczyć rzetelnych i przydatnych informacji pozwalających na wykorzystanie zdobytej w ten sposób wiedzy w projektowaniu procesu dydaktycznego.

• Przykłady: wychowanie do rozumienia i poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej w cyklu fenologicznym.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Metody i kryteria oceniania:

Opracowanie zadań aktywizujących w edukacji przyrodniczej dla dzieci z klas I-III

Uwagi:

grupa wykładowa dla III ZZ/PE-WPW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)