Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III [10-1S-PER]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III [10-1S-PER] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 66 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ligia Tuszyńska |
Literatura: |
1. Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół z komentarzem, Edukacja przyrodnicza, Wyd. MEN, 2009, T. 1., T. 5 2. K. Potyrała, A Walosik,Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań współczesności, Wyd. Kubajak2011 3. K. Potyrała (red.), Kreatywny nauczyciel, Wskazówki i rozwiązania, Wyd. Nauk. UP, Kraków 2011 4. L. Tuszyńska, Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska, Wyd. UW, Warszawa 2003 5. M. S. Szymański, O metodzie projektów, Wyd. Żak, Warszawa 2010 6. T. Fiutowska, Smyk się bawi, smyk się śmieje…, Autorski program kształcenia i wychowania sześciolatka, Oficyna „ADAM”, Warszawa 2003 7. A. Kalinowska, Z. Barciński (red.) Poradnik metodyczny, Łaskotani chrabąszcza wąsami, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, 2004 L. Tuszyńska, A. Aszklar, (red.) Scenariusze lekcji terenowych dla klas I – III szkoły podstawowej, Wyd. Wydział Biologii UW, Warszawa 2010 |
Zakres tematów: |
• Podstawa programowa – edukacja przyrodnicza w klasach I – III – warunki i sposób realizacji • Cele kształcenia – taksonomia i operacjonalizacja celów kształcenia przyrodniczego. • Metodyka edukacji przyrodniczej (formy, metody, techniki i środki dydaktyczne) • Ewaluacja jako systematyczna i obiektywna ocena zajęć i programu na wszystkich etapach, tj. planowania, realizacji i pomiaru rezultatów kształcenia. Powinna ona dostarczyć rzetelnych i przydatnych informacji pozwalających na wykorzystanie zdobytej w ten sposób wiedzy w projektowaniu procesu dydaktycznego. • Przykłady: wychowanie do rozumienia i poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej w cyklu fenologicznym. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny |
Metody i kryteria oceniania: |
Opracowanie zadań aktywizujących w edukacji przyrodniczej dla dzieci z klas I-III |
Uwagi: |
grupa wykładowa dla III ZZ/PE-WPW |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.