Planowanie działalności pedagogicznej w przedszkolu i szkole [10-1S-PDP1]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Planowanie działalności pedagogicznej w przedszkolu i szkole [10-1S-PDP1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Maja Wenderlich |
Literatura: |
Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Warszawa 2009, wyd. Comandor Gruszczyk-Kolczyńska (red.) Starsze przedszkolaki, Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Kraków 2014, wyd. Bliżej przedszkola Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012, Instytut Wydawniczy Erica. Klus-Stańska D. Nowicka M. Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Gdańsk 2014, wyd. Harmonia Universalis. Mikler-Chwastek A (red.) Obszary wychowania przedszkolnego, Warszawa 2014, wyd. APS Pielachowski J., Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poznań 1997, wyd. eMPi2 Żuchelkowska K., W stronę dobrej edukacji przedszkolnej, Bydgoszcz 2017, wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego |
Zakres tematów: |
1. Podstawy prawne organizacji i przedszkoli i szkół 2. Organizowanie środowiska przedszkolnego 3. Organizowanie środowiska szkolnego 4. Działalność pedagogiczna przedszkola i szkoły 5.Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu i szkole 6. Podmiotowość dziecka i warunki jej rozwoju 7. Skuteczne porozumiewanie się nauczyciela z rodzicami swoich wychowanków 8. Etyka pracy nauczyciela 9. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, diagnoza psychologiczno-pedagogiczna |
Metody dydaktyczne: |
eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia: kolokwium pisemne, prezentacje multimedialne, zadania praktyczne, esej NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe: ćwiczenia 30h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 35h Przygotowanie się do kolokwium: 20h Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 10h Przygotowanie eseju: 8h Sumaryczna liczba punktów: 3 ECTS |
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZPE/ WPW2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.